-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Min motivation for dette indlæg er ret beset, at vi husker hinanden på hvad Jan Bech, Brøndbys bestyrelse og direktion har sat op som vision for klubben i den igangværende strategiperiode.
Visionen bør tegne et fremtidsbillede af ambitioner og hvor klubben skal bevæger sig hen i fremtiden og dermed være rettesnor for strategiarbejdet - og gør den så det?
Min forundring er, at Jan Bech er meget bredt orienteret i mod mekanismer og bevægelser i europæisk fodbold, men visionen indeholder intet om Brøndbys fremtidige placering i Brøndbys verden, som i virkeligheden er UEFA-regi.
Jeg frygter, at Bestyrelsen og direktionen lader os lulle i søvn til Sydsidens sang om forstadsklub. Og ærligt talt, så har den nedskrevne vision jo intet med en vision at gøre.
Nedenstående er taget fra brondby.com og er Strategi 6.4s seneste opdatering fra januar 2020.
Vision
For Brøndby IF handler det om fodbold. Om at inkludere og bringe folk sammen på tværs af kulturelle bånd og geografi. Om fællesskabet, der skaber værdi og binder bånd. Om oplevelser, man husker, og som bygger traditioner. Det har det gjort siden 1964, og det vil det altid gøre.
Vi er anerkendte for vores måde at tænke attraktiv fodbold i helheder på. Talentet dyrkes i fællesskabet, og erfaringen er et fundament, som vi deler.
Vi går ind til hver kamp med viljen til sejr bankende stolt i vore hjerter, og fra første spark til sidste fløjt står vi sammen om at give alt, hvad vi har. Vi tager ansvar på og uden for banen – ikke bare for os selv, men for hele fællesskabet. Vi engagerer os i hverdagens små og store begivenheder og agerer rettidigt og med handlekraft.
Vi er innovative og udvikler os hele tiden, så vi sammen kan udleve vores drømme og ambitioner. Vi tager afsæt i en stærk, lokal forankring på Vestegnen, hvorfra vi stolt udspringer, og vi engagerer os lokalt, regionalt og nationalt. Et fundament og en kultur, som vi værner om og dyrker hånd i hånd med vores fans. Brøndby IF - fordi det handler om os alle sammen.
Deltag i diskussionen
Joblar 7. september 2022
Jeg har længe syntes at den formulering af strategi var/er helt hen i vejret, og den trænger i den grad til en opgradering. Der mangler ambitioner og klare målsætninger og bud på hvordan man skal bevæge sig fremad økonomisk som sportslig (visioner). Der mangler tydeligt en veldefineret spillestil samt udtryk på banen (som den sportslige sektor skal købe ind på samt levere på), ligesom ambitionsniveauet i forhold til Europa bør være mere klart og tydeligt.
Et højaktuelt emne er hvordan man ser på fællesskabet og fans der har svært ved at finde melodien, her savner jeg også en mere klar retning, omkring hvad klubben acceptere og specielt ikke acceptere, og hvordan man skal arbejde på at løse de klare udfordringer man står overfor - der er nok at tage fat på, men klart er det hvis for de fleste at strategi 6.4 er død.
Lige nu og her aner man ikke noget som helt om hvor klubber er på vej hen, og jeg er med på at vi er et børsnoteret selskaber og derfor ikke kan informere om alting, men savner i den grad at bestyrelsen kommer mere på banen, lige nu og her aner jeg intet om hvad de laver og hvor vi skal hen. Sat på spidsen, kunne ovenstående formulering fra Strategi 6.4 vel gøre sig gældende for en hvilken som helst serie klub i Danmark, i større eller mindre grad.
thomas.l 7. september 2022
Saesonkort
Betalende bruger
Top kommentator
Top enige
7. september 2022
Det svarer jo til, at en Mærsk-tanker sejler rundt med en kurs sat af et solur. En investor vil jo netop se en kompetent bestyrelse og direktion, som har sat en målrettet kurs for en virksomhed i kontrol. Hvordan skal en forhandling om et medejerskab se ud, hvis man ikke kan definere projektet, som der forhandles om?
thomas.l 7. september 2022
Porstmand Per 7. september 2022
Sidste sæson er et godt eksempel. Man brugte rundt regnet 50 mio på Bell, Divko, SebSeb, Björck og Heggheim - ingen af de køb fulgte strategien. De var for gamle til rigtig at være talenter, og de er bestemt ikke performance spillere.
Så man fik lige hurtigt fyldt 20 procent af truppen op med middelmådige lottokuponer - lige præcis det man gerne ville undgå, men som man har gjort gang på gang i hvert fald siden 2005.
Lav nu nogle konkrete rammer for indkøb og trupsammensætning, og hold dem.
thorrium 7. september 2022
Saesonkort
Betalende bruger
Top kommentator
Top enige
7. september 2022
Skriiiver 7. september 2022
Vision = Retning, hvor vil vi hen 10.år
Mål/målsætning = Hvad vil vi opnå (Målene kan bestå af kvantitative mål, eks. FCM vil være top 50)
Jeg har ikke noget problem med strategien og dens indhold, jeg mangler Målsætninger udover den der hedder at vi skal være et top 3 hold. Helt krystalklart mål over en 5.års periode.
Mit bud: 2023-2028
1.Mesterskab
1.pokal titel
Top 6 hvert år
2. Euro gruppespil
---
Saesonkort
Betalende bruger
Top kommentator
Top enige
2. maj 2023
Joblar 3. maj 2023