Fodbold live resultater




Taknemmeligheds-tråden

Skrevet af RommeTilPhiriOgSå, 4. april 2022

Kære medfans,

Nu hvor gassen er gået lidt af vores sejrs-ballon samtidig med, at spillet (og målene) lader en del tilbage at ønske, tænkte jeg at tiden var inde til en tråd ala den her.

På trods af resultatet i går og i Aalborg, sammenlagt med en røvsyg regnfuld mandag, så er jeg stadig både positiv, optimist og tilfreds med vores klub som helhed. Det skyldes hovedsageligt, at jeg med gru husker tilbage på de sidste 10-15 år, som vores klub har gennemlevet.. Nogle har måske glemt, hvor vi befandt os, nu hvor vi ENDELIG smagte på succes sidste år.. Derfor vil jeg gerne genopfriske vores mørke kapitler gennem de sidste 10-15 år, som (måske) vil få folk til at sige "I det mindste er vi ikke dér længere" - Disse punkter var i hvert fald tidspunkter, hvor det skar dybt i mit Brøndby-hjerte.. Meget mere end et nederlag hjemme mod Randers. 

- Kan I huske dengang, hvor vi ikke vandt på udebane i omkring 26 kampe i streg? Jeg mener, at vi vitterligt gik en hel sæson igennem, uden at vinde på fremmed græs..

- Kan I huske, da Peter Madsen og Duncan sloges i midtercirklen i Aalborg? Mener vi kom bagud 0-3, da det skete.. Nøj hvor jeg flovede mig.

- Kan I erindre hele polimikken omkring Bjerregaards afgang? Hele den røde protest, hvor støtte til spillerne og vores klub var skiftet ud med smædesange, buhråb og stille-aktioner?

- Mindes I dengang vi tabte hjemme til oprykkerne HB Køge? En oprykker der PÅ INGEN MÅDE har det niveau som oprykkerne i år har.. Var det 0-3 eller 1-3? Kent Nielsen blev vist fyret herefter.

- Kan I erindre René Meulensteens indtog? Med dertilhørende koryfæer som Mark Howard, Adam Eckersley, m.fl.

- Husker I dengang, hvor vi vitterligt var 1 mål fra at forlade den bedste danske række? 0-0 i Horsens, Rødt kort til Antipas med 20 minutter igen, ren ishockeypowerplay mod vores mål, hvor vi alle holdte vejret.. Indtil i 92',  hvor den røg hen til Goodson, der spillede den til Romme, som spillede den til Phiri, og så var der mål? (Heraf mit Nick herinde)

- Husker I da vi sensationelt slog Sporting 2-0 i Lissabon, for så at pisse det hele væk på hjemmebane? Stephan Andersen der taber bolden i mål i 90' min til 0-3? Der måtte jeg erhverve mig en ny fjernbetjening.

- Husker I kampene mod østrigske Ried? Taber første kamp 2-0 dernede, kommer så foran 4-0 hjemme med 20 minutter tilbage, for så nok engang at nosse det hele op, lukke to mål ind i slutfasen og ryge ud på udebanemål?

- Kan I huske kampen I arken, hvor vi taber 0-4? Hvor Max Von Schleebrügge og en anden (kan ikke huske hvem), spænder ben for hinanden i et komisk cirkusforsvar, som gav fcc frit løb mod mål til scoring? Jeg tror vi alle sad og bad til højere magter om, at vores 5-0 sejr ikke blev udlignet..

- Kan I erindre Varde? Hvor vi kom bagud 4-0 og blev ekspederet ud på røv og fucking albuer, selvom vi fik pyntet til et ligegyldigt 4-2 resultat? Jeg erindrer også et pokalnederlag til Hvidovre i denne periode

- Kan I huske dengang, hvor vi stort set ikke var repræsenteret på nogle af landsholdene? Fra U17 og hele vejen til senior. Hvor det eneste argument vi kunne finde var, at visse spillere havde spillet hos os for 3-4-5 år siden? Eller havde spillet i vores ungdomsafdeling engang for længe længe siden?

- Kan I komme i tanke om, da vi har timer fra at gå konkurs? Hvor enhver Brøndby fan sad og trykkede "Refresh" på samtlige sportsmedier i frygt for at læse overskriften "HISTORISK: BRØNDBY KONKURS OG TVANGSNEDRYKKES!"

- Husker I Hobro? Hvordan vores 4 første kampe mod disse bønder gav 4 nederlag og en 0-8 målscore? Blandt andet et 0-2 og et 0-3 nederlag i de to første kampe.

- Husker I dengang Herning skilte os ad 0-5 på deres græs? Før de var dér hvor de er i dag, men hvor vi bare blev ydmyget på fuld kadance?

- Kan I huske, dengang hvor vores talenter hed McGrath, Norouzi, Semou, Skov Hansen, fætter Agger, og Gehrt? Alle med hver deres glorværdige karrierer. Fremfor Lindstrøm, Frendrup, Hermansen m.fl.?

- Kan I huske vores mange europakampagner, hvor hver gang vi mødte et hold, der var et niveau over os, havde vi allerede tabt det hele i første kamp inden returen på eget græs? 4-0 i Frankfurt, 3-0 mod Panathinaikos, 3-0 i Brügge, 5-0 mod PAOK og 5-2 mod Genk?

- Og jeg behøver vel end ikke at spørge, om folk husker Finnbogason.. 

Jeg har helt sikkert glemt nogle dårlige oplevelser (I må meget gerne byde ind med de ting, jeg har glemt) Og hvor vil jeg så hen med, at liste alt det her op?

Det jeg egentlig blot vil frem til er, at vores klub VIRKELIG har været langt nede.. Men på trods af dette, har vi forblevet tro imod vores værdier hele vejen igennem. Vi er stadig en forening, ikke et firma. Vi spiller stadig på Vilfort Park foran Sydsiden i gult og blåt. Vi synger stadig med på "I can't help falling in love with you", i stedet for at lytte til tåkrummende ulvehyl eller latterlige "Tsunami" inden kampstart.

Når jeg kigger udover fodboldeuropa, ser jeg store, stolte og historierige klubber, som har haft en deroute ala. vores, men som aldrig har rejst sig igen..

I Sverige har du store klubber som Göteborg eller Hammarby, der ikke har smagt guld siden årtusindeskiftet. I Tyskland har du stolte klubber som HSV og S04, der end ikke er en del af den bedste række længere. 

I England har du tidligere store klubber som Blackburn, Sunderland, Charlton (Indsæt flere) der ligger og pøller rundt nede i lavere divisioner.. 

Og listen kunne fortsætte med andre klubber fra andre lande. 

Jeg er derfor sindsygt stolt og taknemmelig over, at vi (delvist) har rejst os igen. At vores talentafdeling blomstrer på ny. At vi igen er repræsenteret på samtlige U-landshold + det danske (Og endda et par udenlandske også). At det ikke længere er splid, skandaler og manglende holdånd, der kendetegner vores elskede fodboldklub.

Jeg synes, at det er helt på sin plads, at være skuffet over de sidste to kampe. At være skuffede over, at vi har svært ved at producere/eksekvere chancer i en del kampe. Jeg synes også, at det er helt i orden, at være skuffet over, at vores nyindkøb ikke er trådt i karakter endnu. Og at gå CV på klingen ift. netop dette. Af og til synes jeg bare, at tonen bliver skinger, at debatten bliver unuanceret og at vi død og pine SKAL finde os en syndebuk at korsfæste nede på Brøndby Torv. Om den syndebuk så hedder CV, NF Mensah, Tshiembe, Björk, Slimane eller en helt anden, afhænger af humøret og den kamp vi netop har spillet.

At tabe hjemme til Randers og blive skilt ad i Aalborg er ikke sjovt nej. Men det kan ikke for alvor bringe mit pis i kog, når jeg kommer i tanke om ovenstående, og hvad vores elskede klub har været igennem de sidste 15-små 20 år.. Jeg er taknemmelig for, at vi stadig er Danmarks største FODBOLDKLUB.

Som Faxe sagde: Nok kan vi tabe, men Brøndby IF vil aldrig ku' besejres. For det er sådan det er på vestegnen!

Op med hovedet kære medfans og så laver vi forhåbentlig endnu et tyveri i Silkeborg næste weekend :-) 




Deltag i diskussionen




  • Fint skrevet :)

    Jeg taler udelukkende for mig selv her, der er ingen der smider CV for løverne eller ikke anerkender vi står i dag langt bedre økonomisk end længe set.

    Men når du siger en succes vi ikke har oplevet i 10-15 år, så ser vi måske forskelligt på tingene, under AZ så jeg netop det jeg som barn oplevede igen, en tro på tingene.

    En tro på den form for fodbold vi spillede engang, med spillere som Sand, Turboen, Bjur, Trylle Erik, Thøgersen, Colding, Faxe og de mange mange andre. Det var en tid der aldrig kommer igen, og noget mange andre ikke har oplevet, men alligevel været super støttende fans igennem årene og hatten af for jer unge

    Jeg mener bestemt, at når man har Danmarks største fan gruppe, man er det mest sete hold i TV, man er dem med den største historie, med 3 højeste budget.
    At vi som fans, på trods af dine fine pointer kan tillade os at stille større sportsligt krav, fremfor kun at stille os tilfredse med et mesterskab der kom sidste spilledag med lidt held og gode MC spillere fra TB tid, en dygtig træner der fik det til at ske.

    Jeg mener CV er en sportschef der er nok den bedste på mange områder, men jeg vil også have lov til at forholde mig kritisk med hans evner som indkøb. Hvis man udsulter vores hold for kvalitet, så er det også på plads at forvente der kommer mere ind af højere hylde end der er kommet, det kan være færre men bedre spillere og bruge flere MC spillere, et område som jeg synes der er hentet fine talenter og giver en tro på tingene.

    Jeg kunne ALDRIG finde på som de personer råbe Raus af nogen og slet ikke CV, det er min respekt for stor til, og synes også han bidrager mange fine ting bare ikke med at blive ved med at sælge vores bedste og hentet for lidt kvalitet ind. Alle kan jo se der mangler kvalitets angribere, det er noget han har vidst længe, TB solgte han og det er selvom Frendrup ikke blev forlænget, som han ellers gerne ville nævnte han op til flere gange, det er ikke godt arbejde, og nej vi ved ikke alt der foregår mellem kuliserne men Frendrup kunne være forlænget i Oktober og så solgt til sommer eller for flere millioner til Genoa, synes han blev solgt for hurtigt. På trods af mange millioner vi stadigvæk har brugt med indkøb, mener jeg der har været for mange fiaskoer og om det er godt nok i min verden NEJ er det CVs ansvar JA og ledelsen.

    Omkring dem der stod og råbte - Bjerregaards afgang? smædesange, buhråb, er det for mig ikke ægte fans, for er der nogen der har gjort alt for denne klub, så er det MR. Bjerregaard, uden ham var vi ikke her i dag.

    Slutteligt mener jeg vi bør være en klub der går efter titler, ikke om vi kan redde en 3 plads i hus. Det synes jeg er lidt en falliterklæring med den tankegang, det er også selvom jeg respektere meget at vi har genrejst vores økonomi, takket være et mesterskab og to dygtige MC spillere, som har været længe undervejs i Jobbe, og Frendrup som jeg stadigvæk mener man burde have ventet lidt tid med at sælge.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   4. april 2022   

    • @Frihedforevigt fuldstændig enig, kaster heller ikke nogen under bussen, men lad os være enige om at sportsdirektøren der hæver en million gage i BIF, selvfølgelig er hovedansvarlig for det sportslige setup, det kan ikke være anderledes.

      Vi er desværre blevet et hold uden nogen form for identitet eller stil, alt for meget afhænger af tilfældigheder, og spillere samt trænere virker rådville og ser ud til at lede efter et eller andet - faktum er at spillet har været piv elendigt i meget lang tid, vil mene hele denne sæson, og vi har vel ikke spillet en kamp hvor man sad tilbage og tænkte hold da op, det her kan virkleig blive til noget.

      Vores såkaldte strategi er ikke eksisterende, jeg troede naivt at presfodbold og angrebsspil var en del af BIF DNA'et, men ak nu kiggede jeg på startegien igen, og hold da op må jeg bare sige, sikke en gang snik snak:

      https://brondby.com/nyheder/herrer/2020/januar/strategi-6-4<br />
      Der står ingenting om hvordan vi skal spille fodbold, og hvornår man har fjernet presfodbold & angrebsfodbold fra strategien ved jeg ikke, men tyndt det er det ikke desto mindre.

      Var der ikke nogte med at vi skulle satse på MC og give dem spilletid på 1 holdet, og de indkøb man lavede skulle være perfornmance spillere som kunne understøtte vores egne tallenter - hvad gør man ?

      Man køber spillere som ret beset nok ikke er meget bedre end det MC kan byde på lad mig nævne: Bjørk (hvorfor ikke satse på Kvistgaarden eller Salec), Greve (Marinus Larsen), Wikström osv osv. - jeg mener ikke vi følger strategien, da en del af de spillere der er hentet nok ikke er meget bedre end hvad MC kunne byde på, men det er selvfølgelig en god fortælling at man satser på MC, nu skal man også bare til at vise det - giv nu Kvistgaarden, Friedrich og nogen af de andre chencen, for hey hvad er der at miste ?

      Jeg er taknemmelig for at det på trods ikke står så skidt til som nogen af de eksempler trådstarter illustere, for det er ikke noget jeg er specielt stolt over, men i en klub er der op og nedture.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 7 flere kommentarer
     
    • mimor1
    • mimor1   5. april 2022   

    • @Frihedforevigt jeg er faktisk meget enig med dig Frihed. Jeg savner også AZ og da vi begejstrede folk med vores spillestil. Lige nu begejstrer vi ingen, og jeg ved godt vi vandt DM, men det var bestemt ikke med flot fodbold.
      Alle AZ haderne herinde er glad for at han er væk og at vi satser på MC spillere og spiller mega kedeligt.
      Med hensyn til CV, så har han gjort så meget godt for vores klub. Men hvor er han dog elendig til at købe ind og jeg tror ikke at han godt ved det han har købt er langt undermiddel. Ellers havde han nok ikke betalt 7,5 mill for Divkovic, når man kunne få Odey for 5 mill.
      Så ærgeligt at hans magtfuldkommenhed gør at han ikke vil se ud over skandivien, ellers slovensk anden division.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • BrianV
  • BrianV
    Betalende bruger
      4. april 2022   

  • Jeg husker fint kampene mod Hobro. Stå i silende regn på udebaneafsnittet og se holdet blive kørt godt og grundig rundt.

  • Uka
  • Uka
    Betalende bruger
      4. april 2022   

  • Rigtig godt skrevet.
    Og du har ret vi står et bedre sted idag, og glem ikke vi er stadig Danmarksmester.
    4 enige · 2 god kommentar
     
    • @Uka desværre kun lidt tid endnu :(

      Men kan komme igen med tiden, faktisk skal jeg være ærlig elskede vi blev mestre.

      Men den sæson vi spillede bedst under Zorninger var for mig noget særligt da det var som tilskuere super fedt at se på.

      At det ikke er nok er hvad det er, har kæmpe respekt for NF taktiske evner og hans sympatiske måde være på.

      Men svært at levere mere med mangel på kvalitet over hele linjen forsvaret og målmanden synes jeg vi er der.

      Midtbanen og angrebet mangler der noget.

      Måske få spillere høje hylde og så brug af flere MC der skal til.

      Men noget fungere ikke
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      4. april 2022   

  • Hvor er det godt skrevet. Jeg tænkte præcis det samme, efter alle de sure beskeder, over en kedelig kamp.
    Det var langt fra det flotteste vi nogensinde har set. Men det havde sgu været noget værre hvis det havde heddet 2. division i stedet for Superliga.

    Og husk på dén glæde og forløsning det var endelig at genvinde mesterskabet.
    Den glæde var ekstra stor, fordi vi tørstede efter det.

    Forstil jer i steder hvor kedeligt det måtte være at være Rosenborg-fan i 10’erne, hvor der nærmest ingen modstand var.
    Det ville jeg da synes var kedeligt.

    Jeg har været med i mange år, på godt og ondt.
    Vi er regerende mestre, har lige haft en stime på 9 sejre i træk. Nu har vi tabt 2 sølle kampe og alle begynder at skyde på alt, for at finde en syndebuk.
    Men faktum er, at alting går op og ned. Vi har været højt oppe og lige nu er vi lidt nede.
    Men vi er Brøndby. Vi kommer op igen.
    2 enige
     
    • @Jensen kan kun sige en ting at være af Brøndby i 80’erne og 90erne særligt

      Var slet ikke kedeligt så den teori holder ikke, det var både spændende og skabte mange fans i hele landet

      På det bedste niveau, vi nogensinde har spillet
     
    • Jensen teorien holder ikke, for jeg husker på ingen måder det som kedeligt, at BIG hentede mesterskab på mesterskab hjem. Det var en fantastisk tid og minder for livet. Samt gav det kæmpe oplevelser i Europa, som vi er mange der aldrig ville været foruden eller vil glemme. Kedeligt var det på ingen måder, tværtimod.

      Det skabte hele vores fundament som vi har i dag og vores historie, der gør Brøndby i dag har Danmarks største og i øvrigt bedste fans i landet og fra hele landet.

---

  • Respekt til dig og godt skrevet. Vi har Danmarks 3 største spiller budget. Så vel fair nok, at alt under en 3.plads I år er skuffende. Brøndby IF brugere rigtig rigtig mange penge i forhold til Aab, Randers og Silkeborg IF, så vi skal kunne holde 3.pladsen. Vi tog Guld sidste år, godt gået.
    Det hård-fint med om man må kritisere spillere eller ej, fodbold er ret simpelt: vi skal have bolden i de andres kasse, flere gange en modstanderen for bolden i vores kasse. Der må ik gå for meget følelses følelser i det, er du ik god nok, ja så må en anden spille.
    Vi er i krise pt: en forklaring er savnet af Mensah og Heggheim. Især Heggheim har vi ikke en erstatning for og det vel bare ikke godt nok, for en klub der bruger 3 flest penge på spillere i Danmark. Men igen tak for dit indlæg, for jo vi står stærkere en I mange mange år. Ros til især CV og Niels F for dette :-)
    1 enig · 1 god kommentar

  • Rocker
  • Rocker   6. april 2022   

  • Kære Romme….
    TAK for det
    Stod til Randers kampen og var imponeret, ikke over spillerne, men opbakningen!!!
    Og gik egentlig ganske tilfreds hjem





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner