-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Endnu en gang står vi tilbage som pinlige tabere i jagten på europæisk deltagelse og det må være på tide og undersøge, hvorfor det her sker igen og igen. Derefter må vi lave noget selverkendelse og lave de nødvendige ændringer, som vi ikke har gjort på en ordentlig måde i mange år.
Vi lader til, at have et problem med at præstere når det er europæiske kampe. Om det så er hold fra Frankrigs bedste liga eller halvprofessionelle fra Island eller østeuropa, så har vi bare ikke den nødvendige erfaring, disciplin og evner. Men spørgsmålet er, hvor vi skal starte for, at vende den trend og spille med, hvor FC klubberne nu gør. Vi falder længere og længere bagud økonomisk og det vil bare forøge skellet mellem os. Det er ikke nok med undskyldninger eller naiv støtte af holdet. Den der sætning med, at "dø med støvlerne på" eller i "medgang og modgang" holder bare ikke og minder efterhånden om de børn der får et trofæ for at deltage. Det vi har præsteret de seneste år har bare ikke været godt nok og der er absolut ingen undskyldninger for det mere. Det nytter ikke vi klapper lille Ole på skulderen og siger godt klaret (du gjorde dit bedste), når knægten ikke har præsteret en skid. Sidste pladser eller i vores tilfælde manglende kvalifikationer kræver en skideballe af dimensioner og ikke et pædagogisk klap på skulderen. Det er en verden, hvor der ikke er nogen kære mor, men folk lader til, at det skal være sådan vi behandler vores hold. Der er folk som allerede vil have vi jubler for Pentz til næste kamp, når han i virkeligheden burde overveje og lede efter ny arbejdsgiver.
Vi snakkede meget om "leverpostej" de sidste par år og den skal simpelthen fjernes. Der er blevet købt et par gode spillere og så nogle der nok nærmere skal anses for falliterklæringer med de ambitioner vi har, men vi har så sandelig også stadig nogle der bare ikke kan præstere på et stabilt niveau eller på europæisk niveau.
Og så kommer vi til den samme gamle diskussion vi har haft de seneste mange år. Er vores træner (team) egentlig gode nok? Hvor meget af det her falder tilbage på dem?
Personligt tror jeg en stor del af det kan skyldes træneren. Uanset hvad man synes om Birk eller JS for den sags skyld, så er det objektivt trænere uden erfaring på europæisk niveau. Det gør ikke tingene nemmere, når vores trænere aldrig rigtigt har prøvet de her ting før og laver samme dumme fejl igen og igen. Jeg kan skrive en helt ny debat tråd om vores taktiske bummerter og dumme beslutninger, såsom vores 2 mands midtbane, defensive udtryk og direkte hjernedøde udskiftninger osv. men den debat tror jeg nok vi kommer til at tage mange gange i løbet af den her sæson, så den må vente.
Men personligt, så synes jeg der er flere problemer og ikke bare en enkelt eller to spilleres dårlige præstation i de vigtige kampe. Vi må simpelthen erkende, at der er flere problemer vi skal løse før vi nogensinde kommer tilbage i europa og kan gøre en god figur der. Det eneste der kan ændre min holdning til den nuværende situation vil være et stensikkert mesterskab, men det kommer næppe til at ske. Vi kommer sikkert til, at sidde med Birk som træner til mindst vinterpausen og måske endda længere. Og til sidst kan vi så spørge om vi har tiltroen til GFH eller ledelsen til endelig at ansætte de rigtige personer... For det har de tydeligvis ikke gjort i laaaang tid.
Nu må det være tid til andre boller på suppen og ingen kære mor !!! Kan man ikke præstere i BIF, så er det ud og det gælder hele vejen rundt i klubben. man kan simpelthen ikke være det her bekendt overfor den evigt støttende fanskare som holder klubben i live.
Deltag i diskussionen
BrianGideon 29. august 2025
LebogangHansen 29. august 2025
Dertil skal vi fucke af med at spille med tre midterforsvar når modstanderne kun har 1 angriber, så præcis det samme som mod Viborg i går. Alle på stadion så det. Der ALT for meget plads i mellemrummet mellem midtbanen og forsvaret, vi spilles alt for nemt tyndt i opspillet flere steder på banen. Forhelvede jeg er træt af 5-2-3 når man kan se de åbenlyse mangler, det er ikke en vinder formation - det er en vi er bange for at tabe formation. FLERE MAND PÅ MIDTBANEN FORHELVEDE.
LJS
Betalende bruger
Top debattør
29. august 2025
Her er vi meget enige.
Skal vi spille med kun 2 på midtbanen, så har vi ganske enkelt ikke spillerne til det.
Vi skal have signet en defensiv midtbanekriger, skraldemand og balancespiller, der kan ligge imellem forsvar og midtbane.
4-3-3, eller hvis vi partout skal spille med en 3-backkæde, 3-5-2.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
29. august 2025
Det med ikke at præsterer når det gælder er en sandhed med modifikationer, da vi med Birk ved roret har leveret gode præstationer også under stort pres, senest 4-0 kampen med kun 10 mand det meste af kampen, men også tidligere en AGF kamp osv.
Du skriver vi taber økonomisk terræn, men faktuelt har vi skruet markant op på spillerbudgettet.
LØK 29. august 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
29. august 2025
FCK 190 mio.
FCM 130 mio.
BIF 65 mio.
i 2025
FCK 260-290 mio.
FCM 190-210 mio.
BIF 140-150 mio.
i 2022 var vore budget 1/3 del af FCK i 2025 er det halvdelen af FCK.
FCM budget var i 2022 100 % større end BIF - nu er det reduceret til ca. 40 % større.
LØK 30. august 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
31. august 2025
Jeg er ikke enig med dig for du skal ikke kun gøre det op i budget sammenligning, men også det materiale man står med og det man har givet fra sig
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
8. september 2025
Chris1988 29. august 2025
Thøgerpålåget
Betalende bruger
30. august 2025
Og det kunne være en my mindre, hvis du startede med at komme på stadion, i stedet for at sidde og brokke dig på nettet.
LØK 30. august 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
31. august 2025
LØK 3. september 2025
Under alle omstændigheder taler du om hypotetisk ting, mens jeg og andre forholder os til regnskabstallene. Vores øgning af spillerbudgettet sker på bekostning af ernorme og uholdbare driftsunderskud. Selv med det bedste transfer resultat i klubbens historie, laver vi næppe et overskud overhovedet, mens ellers i omegnen af 10 mio kr.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
4. september 2025
Der er i virkeligheden den virkelighed der er. Superligaen er af en eller anden grund stærkt undervurderet af Danskerne, se nu på de transfersummer som Superligaen omsætter for ved køb og salg, Superligaen er et langt bedre produkt end den Finske, Norske eller Svenske turnering, men denne forskel afspejles ikke i billetpriserne som på sit nuværende niveau er for billige i forhold til produktets kvalitet og underholdningsværdi.
LØK 5. september 2025
Men selv hvis vores tilskuer indtægter stiger 20% er det vel i omegnen af 5-6 mio (der var ikke et specifikt tal i seneste regnskab, men &qout;TV-, Entre- og Præmie indtægter" er ca. 96 mio årligt, og her udgør TV absolut det meste. Synes ikke 5-6 mio er noget kæmpe potentiale i forhold til at lukke et driftsunderskud på 67 mio.
LJS
Betalende bruger
Top debattør
29. august 2025
Som før skrevet, man er nødvendigvis ikke negativ, fordi man er kritisk.
Tålmodighed er en dyd, som jeg selv har det lidt svært med at praktisere, til tider, men nok mest det som vi har brug for her.
Har stadigvæk min tvivl omkring Birk, men erkender at hans ideer, måske så småt er ved at finde indpas.
Personligt har jeg stor tillid til GFH og specielt til Benjamin Schmedes.
---
GameBoy 29. august 2025
Hans 29. august 2025
lusk 30. august 2025
Brøndby85
Betalende bruger
29. august 2025
I stedet for hele tiden at diskutere, hvorledes det burde være, skulle vi hellere drøfte, om vi har bevæget os i forhold til tidligere.
Vi har solgt markante spillere, men nye er også kommet til. Truppen virker bredere, og spillet frem af banen er blevet mere direkte.
Jeg kan godt se for mig, at vi løfter en pokal i 2026, også fordi de 2 fc-klubber har europa at tænke på.
Birk bliver ikke fyret, så længe holdet klare top 3 målsætningen. Moderne trænere har en pragmatisk tilgang til spillet og til modstanderholdet. Det sikrer de bedste resultater.
Kramer
Betalende bruger
29. august 2025
Brøndby85
Betalende bruger
29. august 2025
At du ikke holder med Brøndby?....
Brøndby85
Betalende bruger
29. august 2025
Hans 29. august 2025
preben
Betalende bruger
30. august 2025
Brøndby85
Betalende bruger
30. august 2025
Vi kan hele tiden forstærke truppen på en række pladser, men alt handler om penge. Ikke mindst skal økonomien balancere, og det gør den ikke endnu.
Jeg mener, at truppen er stærk nok, som den er.
Nu skal vi bare lægge på.
Vainio74
Betalende bruger
29. august 2025
jeffchr 29. august 2025
Når nu nogen har brug for at sige, at man er træt af al den pædagogiske tilgang til spillerne og spillet, så synes jeg at man skal gøre sig den ulejlighed at finde ud af hvad ordet pædagogik betyder først. Nå, det var bare en lille ting. Jeg var på stadion med drengen i går. Jeg har stor respekt for både hans og min egen forståelse for fodbold, han spiller selv prof bold og har flere gange sagt at han ikke altid er imponeret af Brøndby og deres Superliga spil. Under og efter kampen sagde han, at Brøndby faktisk var imponerende gode, jeg var enig i høj grad. Min korte analyse skulle være.
Masser af god energi, gode ideer og lejlighedsvis fin forståelse for spillet . Der var i perioder sekvenser af manglende teknisk formåen hos enkelte spillere som jeg ikke mener er udtryk for manglende vilje eller ansvarlighed hos hverken spillere eller trænere. Der blev forsøgt forsøgt, men marginaler og den sidste præcision manglede desværre. Vi har de spillere vi endnu engang har, og mange af dem er sgu Okay gode. I går kæmpede de sgu for trøjen, vis dem noget kredit og respekt for det, ret skal være ret.
Surt for pentz og os andre.
Mener jeg at han skal henrettes? Næ, det mener jeg ikke, jeg er sikker på at han er meget professionel og ved hvilke fejl han har lavet.
Jeg syntes det var en fin og underholdende kamp med et lorte resultat . Til dem som mener at det er et fint bidrag til debatten at kalde vores træner for idiot og andre mindre pæne tillægsord, så skal man da selv være en af slagsen :) det minder mig lidt om Mr President Trumps måde at kommunikere på. Nej, jeg skal ikke være så hellig selv, jeg kaldte selv pentz for idiot 2-3 gange i går, nu har jeg fået pulsen ned og er mere fornuftig, tror jeg da.
Som nogle kloge hoveder siger, en kæde er ikke stærkere end det svageste led, det så vi desværre i går. Nu gør jeg min dreng sur. Han er efter udtaget til u16 landsholds 4 nationers turnering i næste uge i Middelfart for Brøndby, hurrah hvor er far fjols og familie glade og stolte, Tillykke skat, du har sgu kæmpet for det. Nu skal vi have flere Brøndby drenge med, vi har 2 fc fjols har 5-6 stks så hut jeg visker.
Til sidst, tak for i går og Forza Brøndby
LJS
Betalende bruger
Top debattør
29. august 2025
Et relevant og respektfuldt indlæg med god argumentation og valide pointer.
Og tillykke med sønnike.
jeffchr 29. august 2025
LJS
Betalende bruger
Top debattør
29. august 2025
Ja fuck janteloven :-)))
God dag.
---
SSN
Betalende bruger
29. august 2025
thorrium 29. august 2025
Fordi vi over 2 kampe taber til et hold langt de fleste troede vi ville ryge ud til?
For det er jo det der er sket.
Selv folk som har været positive (jeg i blandt dem) sagde at alle skulle performe 100% og man skulle være heldige, ligesom i Frankrig.
Så jeg har svært ved at se hvordan det er pinligt at ryge ud, specielt når holdet forsøger helt til det sidste, og kæmpede for det!
Nej pinligt havde det været, hvis klubben var røget i svinget mod Víkingur.
Eller hvis vi i går havde tabt 0-5, hvor det var sløs der kostede alle 5 mål.
Det havde været pinligt hvis holdet havde givet op på noget tidspunkt.
Men det så vi jo ikke. Vi så en målmand (og et forsvar) fejle, hvor de i udekampen sidste uge reddede kampen flere gange.
Klubben har ikke leverpostej problemet, de har spillere på positioner nok lige nu der burde kunne kæmpe om medaljer i Danmark, om pokalen og ja, også kunne gøre sig gældende i Europa.
Men vejen til ligaspillet kræver man slår igennem en fandens stor mur, en mur der gør at klubben med stor sandsynlighed møder hold der MINDST er ligeværdige med dem, eller som i går. Hold der har spillere af større kvalitet.
Nej jeg har ligesom (gætter jeg på) alle andre også været sunket ned i en ordentlig suppe dårligt humør. Men for fanden da, det er ikke kampen i går der for mig til at ryste på hånden hverken omkring holdet, Birk eller næste års ligaspil.
jeffchr 29. august 2025
Vi er enige i det meste.
thorrium 29. august 2025
Jeg er nysgerrig omkring hvad du ikke er enig i. Specielt hvis det ikke omhandler målmanden (for jeg synes det er træls at tale om hans præstation i går) .
Finder det ganske fascinerende hvordan man kan sidde efter gårdagens kamp og tænke det er holdets kvalitet der er problemet.
For jeg har kun set ganske få skrive noget lignede det som BG postulere, og jeg har sjældent været så uenig med noget som helst (der begrundes i et nederlag).
Jeg ser selv frem mod en spændene kamp mod Sjakalerne på Søndag. Tror og håber på at der er noget frustration som skal spilles ud af truppen. Og så ser jeg et positiv i at holdet nu kan komme ind i en mere normal spille/træne periode.
Dels da jeg oprigtigt frygtede for overbelastningsskader i truppen. Og dels da Birk har påstået at man manglede træningspas sådan at alle i truppen kunne vende sig til spillestillen.
Derfor bør vi kunne forvente (over de næste uger/måneder) en støt forandring i hvad vi ser på kampdage, og det finder jeg spændene. Samt jeg anser det som værende Birks chance for at overbevise dem der tvivler på ham (jeg selv blandt dem).
Chris1988 29. august 2025
RommeTilPhiriOgSå 29. august 2025
De var kvalificeret til champions league fordi de VANDT DERES LIGA. De tabte og røg ned i Europa league, hvor de igen tabte. Og så trak de et seedet hold i Olympic Ljubljana fra Slovenien.
Er du virkelig så dum, at du ikke sætter lighedstegn imellem Strasbourg og Ljubljana? Eller lighedstegn imellem Noah's vej til et europæisk gruppespil og vores?
Hvis vi vandt ligaen, så garanterer jeg dig for, at vi også var havnet i en form for europæisk gruppespil.
Du latterliggøre dig selv med dine tåbelige indspark.
thorrium 30. august 2025
Hvis jeg skal bruge det du skriver til noget, så må du komme med uddybende argumenter hvorfor Noah fra Armenien og Brøndby IF fra Danmark er sammenlignelige.
Og hvad kan vi bruge et eller andet ligegyldigt lorte hold fra Armenien til? Jeg holder med Brøndby, jeg følger Brøndby og jeg forholder mig til at Brøndby skal slå igennem deres seeding hvis de skal VINDE deres vej ind i et ligaspil.
Kom med noget jeg kan forholde mig til, gerne nogle af dine egne tanker og synspunkter, sådan at vi kan diskuterer tingene. Frem for at jeg bare vifter med hånden og ignorer dig.
BrianGideon 30. august 2025
BrianGideon 30. august 2025
Min holdning er ikke baseret på den ene kamp forleden, men en trend gennem mange år.
Jeg finder det yderst problematisk at vi nu sidder og snakker om at vi kan få fokus på SL og træne holdet. At vi ville få overbelastningsskader osv. Det er en taber mentalitet når vi faktisk ser os selv som et hold der skal spille europæisk hvert år og engang gjorde det.
Det er hovedrystende, at tro Birk nu kan få tid og egentlig gøre holdet bedre, når vi ikke har set en eneste forbedring i hele hans tid som træner.
Det lyder som om du tror vi kan konkurrere mod FCM og FCK i den her sæson og fremadrettet. Du ved en af dem som siger vi kan udnytte at de spiller europæisk og har flere kampe, hvilket jeg ser som den helt forkerte holdning.
Derfor bør vi kunne forvente (over de næste uger/måneder) en støt forandring i hvad vi ser på kampdage, og det finder jeg spændene.
Det finder jeg meget naivt eller måske endda til grin, da vi nu efterhånden godt ved, hvad Birk bringer til holdet. Vi har nu en ret god ide om vores ekstreme bund niveau og de sjældne top præstationer. Tilvænne sig og lære Birks spillestil? Hvad kommer der i natpotten, for du har vist drukket nogle stærke sager for, at tro på det...
Og hvis du læser min kommentar, så ville du også vide, at det ikke er bare er baseret på den ene kamp, men trend og fejl vi har set igennem mange år.
thorrium 30. august 2025
Jeg mener det er okay at analyserer og regerer på en historisk trend. Men jeg finder det problematisk da det jo ikke er det samme hold som igen og igen fejler.
Det hold der tabte hjemme mod Sporting, er jo ikke det hold der fejlede Torsdag. Det er ikke fordi de spillere vi har nu, tabte os vejen ind i Europa sidste gang.
Derfor finder jeg det forkert at starte ud med at spørge om holdet har for meget leverpostej. Det føltes alt for meget som et skriv, lavet i afmagt/frustration over at vi fejlede. Samt det manglede accept af hvad vi reelt var oppe imod.
Nej det er IKKE en taber mentalitet, når jeg snakker overbelastningsskader, eller hvor fokus NU må være.
Havde vi gået videre, så ville jeg stadigvæk have været nervøs, men det er en del af spillet som hold som Brøndby skal kunne håndterer. Men når vi er ude, så må det altså være muligt at kunne snakke om disse ting (præcist som jeg har gjort det i et par uger nu), uden at se det som værende ''taber'' mentalitet.
Jeg tror ikke nødvendigvis Birk pludselig lykkes, jeg mener han har haft nok tid. Men for pokker, hvis vi ikke tager og holder ham op på det han selv er gået ud og sagt, hvad kan vi så bruge noget som helst til?
Han har sagt, for nogle uger siden, at klubben ikke har haft nok træningspas. Nu er det IKKE et problem længere, ergo så må han jo bevise sig.
Jeg tror vi ALTID kan konkurrerer med FC holdene, er vi favoritter? Nej. Men vi skal for fanden konkurrerer med dem. Vi skal have fokus på ligaen (og pokalen), og ja lukrerer på at andre hold pludseligt fyrer deres cheftræner eller hvad pokker der sker rundt omkring.
Jeg er IKKE fan eller Birkliebers, men jeg er realist samtidigt med at jeg forsøger at forholde mig til hvad klubben står med i hånden.
Jeg er ærgerlig men ikke overrasket over at holdet tabte mod Franskmændene.
Jeg tror ikke på Birk, men når han selv har sat det op, sådan at vi kan forvente ændringer (positive) jo mere de får trænet, ja så holder jeg ham op på det!
Hvis Nanna fra 3point går ud i morgen, og siger at hjemmesiden vil opleve ændringer løbende over de næste uger, ja så holder jeg hende også op på det.
Hvis en af mine medarbejder siger at han har færdiggjort et projekt, så forventer jeg også det er færdigt når jeg skal bruge det.
Det handler om at holde folk op på det de verbalt går ud og lover. Ja og hvis det ender med at falde igennem, så er jeg også den første der peger det ud.
Det er ikke leverpostej i den nuværende trup der er problemet. For holdet har kvalitet nok til at være i toppen af ligaen (med den nuværende trup).
Det er ikke en tabermentalitet hos fans eller klubben, der holder os nede. For vi mener jo alle sammen vi bør vinde alle kampe, og er pisse irriteret når det ikke sker!
Jeg mener ikke det var Birk der som træner fejlede i Torsdags.
For hans hold kæmpede for det ind til det sidste.
Der må være en måde at tage tingene realistisk og sobert op, og når vi er der, så vil jeg gerne tale om Brøndbys problemer med at komme i Europa fra en mere analytisk synsvinkel.
...
Og jeg siger det igen, var man røget i svinget mod Vikingur, så var det en helt anden samtale omkring specielt Birk. For holdet skulle jo banke dem 9 ud af 10 kampe (og den sidste bør være et uheldigt uafgjort resultat).
Chris1988 29. august 2025
BrianGideon 30. august 2025
Og desværre har vi også set, at der er en vis modstand i at gøre BIF endnu mere professionel og kræve mere alle i foreningen.
Vi er en syg patient og selvom jeg har eller andre har medicinen, så er det ikke ensbetydende med patienten vil tage medicinen eller gøre det nødvendige.
Jeg ville med glæde prøve, at skubbe tingene i den rigtige retning og være idioten der siger de ting mange ikke vil høre. Men sandheden kan gøre ondt og i en top professionel klub skal vi være i stand til at tackle virkeligheden/sandheden uanset om den er ikke så positiv.
Mere kæft, trit og retning. Mere professionalitet og større erfaring på både spillerfronten og træner fronten. Det kan ikke være rigtig, at man ikke kan give nogen en skideballe og altid bare vil tænke på at hanke op i hinanden og stå sammen som hold. Hvis det var min fremtid der var på spil, så ville jeg squ være pissed over dem der ødelægger det for andre. Ja vi kan alle fejle og have en dårlig dag, men der skal også være plads til at sige du er simpelthen ikke god nok og skal præstere bedre.
Mauer 29. august 2025
Jeg kan personligt ikke forstå den store skuffelse over at vi ryger ud til Strasbourg. Vi fik den værste lodtrækning og dermed en meget lille sandsynlighed for Europa. At Strasbourg går videre, er vel som det skal være. Jeg kan til gengæld godt forstå hvis folk er skuffede over Pentz. Det er også som det skal være. Det er altså ikke kampen i går, som skal få os til at stille spørgsmål omkring ledelse, trænere og spillere. Det er kampe som Sønderjyske, vikingur, HB og Viborg. Kampe hvor vi formår at sætte et nyt bundniveau. Det er når vi er så svingende i vores præstationer og laver de samme fejl om og om igen, at vi skal stille spørgsmålstegn. Og med rette.
Tror jeg Birk er en god træner? Absolut. Spår jeg ham en stor karriere? I den grad. Men tror jeg han formår at udløse sit potentiale i Brøndby? På ingen måde. Dertil har vi og kan vi ikke få den nødvendige kvalitet på banen. For at Birk skal lykkes med sit, kræver det spillere der er 2-3 træk ude i fremtiden, når de modtager bolden. Ligesom de unge gutter fra Strasbourg var i går. Enten stopper vi op når vi får bolden, eller også spiller vi en hurtig 1-2, der ikke gør det mindste eller endnu værre. Sætter os selv i en farlig situation. Det ser vi alt for tit. Jeg vil personligt gerne have en træner der er mere simpel i sin tilgang.
Hvad så med ledelsen? Jamen vi kører med dundrende underskud. Dette med håbet om at lukke hullet op til fcc og fcm. De spiller dog i Europa og får skovlet en masse penge ind der. Så lige nu, der sætter vi bare os selv i gæld, uden at komme tættere på de andre. Hvor meget skal der satses på at lukke hullet til dem? Godt spørgsmål. Jeg kender ikke lige tallene, men lad os sige at vi er 100 mio efter fcc, budgetmæssigt. Så rækker det som en isterning i helvede, at vi øger budgettet med 30 mio. og uden Europa, så må vi sælge spillere. Det går udover kontinuiteten. Jeg kan vitterligt ikke se, at denne strategi får os tættere på de andre. Det kræver europæisk ligaspil, hvis vi skal lukke hullet mest muligt. Og der ligger vi så langt nede på koefficientlisten, at det vil kræve en del lodtrækningsheld.
Vi skal vel sætte vores lid til at de to andre smider en del point pga. Europa kampe. Men igen, så er deres trupper også bare det bredere og bedre.
Men hvad ved jeg, jeg er blot en simpel ingeniørstuderende.
---
Thøgerpålåget
Betalende bruger
29. august 2025
Men der er tusinde elendige europæiske fadæser i Brøndbys historie at hive frem. Jeg synes bare ikke at ryge ud til Strasbourg på den må vi gjorde er en god case. Synes vi spillede en strålende kamp. Udover Pentz synes jeg spiller for spiller det var mere end godkendt.
Næ sidste år mod Legia.. Det skulle have skaffet os europæisk og nok point til vi aldrig havde mødt Strasbourg
GlostrupSwing 29. august 2025
OSLBIF 30. august 2025
Ved ikke helt hvor det er kæden hopper af henne, men det er jo sikkert en kombination af spillere, stab, støtteapperat og ledelse.
Det der med, at stå og råbe leverpostej eller fyr x og y tror jeg ikke så meget hjælper, fordi problemerne er langt mere komplekse end som så. Det er blot mit syn på tingene - langt fra sikkert det er det rigtige.
LebogangHansen 30. august 2025
Vi henter tidligere spillere ind i staben for den gode stemning. Ja vi har endda Mikkelsen løbende, som åbenbart ikke er et seriøst alternativ til Pentz, men bare en good guy med gode vibes.
Den fysiske sektor virker helt fra den, syntes altid vi virker i den dårligste form upåagtet modstander.
Når det er sådan man bygger kultur, ovenpå noget som også havde lige ved og næsten mentalitet - jamen så får du da heller ikke en renaissance!
Man skal skabe et sundt miljø og det fint med gode vibes - men der mangler nogle udefra til at ryste posen og sparke lidt til tingene i den grad.
OSLBIF 30. august 2025
Jeg kan ikke lade være med, at tænke på et hold som Bodø. De spillere de har, er primært rejects. Spiller som ikke klarede det i andre klubber (mange af dem kom fra Bodø) og Bodø køber dem så tilbage og de blomster. Eller spillere som Evjen fra os eller Kasper Høgh.
Det er sjældent at spillere som kommer til Brøndby løfter sig enormt meget. Så jeg tror vi har et problem i scoutingen vs. hvordan vi spiller og som du peger på, så er der noget i den fysiske stab som virker lidt off.
BrianGideon 30. august 2025
Jeg mener, at vi er alt for blødsødne og på trods af foreningslivet i Brøndby altid har været en styrke, så er den amatøragtige indstilling også en hindring for, at gøre klubben super professionel. Vi har nogle gode spillere, men kulturen bærer stadig præg af foreningen og amatører. Vi har svært ved, at gøre det til en forretning og specielt en der er konkurrencedygtig og økonomisk profitabel.
Vores spillere har desværre ikke meget erfaring med at kvalificere eller spille på europæisk niveau og det er en kæmpe hæmsko for os. Vores bagland og trænerteam har heller ikke den erfaring og det gør det svært og nå det niveau der er nødvendigt. Så på trods af vi har nogle ok/gode spillere, så er det andre ting der egentlig er manglende. Nogle mener det er en mental ting og man kan ordne det her problem med en mental træner og det kan være det vil hjælpe lidt. Men overordnet så tror jeg der er lige så meget behov for trænere/spillere med større erfaring.
Der nytter det ikke og sende et par børn på banen fra MC eller spillere der dårlig nok har spillet en europæisk kamp før. Vi har en håndfuld spillere med lidt eller middel succes i de større ligaer, men ikke nogle spillere der er vant til at spille på et højt niveau. FCK er nok det eneste hold med international standard og dem møder vi 3-5 om året og det er ikke nok til, at vænne spillerne til det niveau. Derfor præsterer vi også generelt dårligt i EU regi, fordi vi simpelthen ikke er vant til det. Så ender det med held eller en god dag og det er bare ikke godt nok.
Havde BIF været en hvilken som helst anden forretning, så havde der været en del flere fyresedler og større krav til at præstere, for der er ikke nogen kære mor der. Opfylder man ikke kravene eller lever op til forventningerne/målsætningen, så er det ofte en fyreseddel. Vi har istedet valgt, at ansætte middelmådige ledere uden nogen rigtig erfaring. Vi har købt spillere der i 50% af tilfældene ikke er parat eller har niveauet til at spille europæisk.
Og nu sidder vi endnu engang tilbage uden europæiske kampe som gør vi mangler utallige millioner i forhold til vores nærmeste 2 konkurrenter. De vil tage de penge og investere i holdet og gøre det endnu sværere for os og følge med. Bare se FCM, de fyrer deres træner som har kvalificeret dem til EL og haft et point gennemsnit på 2,0. Ja deres spil har været dårligt, men resultaterne er der. Her i Brøndby lader det til vi er ok med, at spiller som en sæk kartofler sålænge pointene kommer på kontoen. Der er bare noget forskel i den måde ledelsen og fansene ser på vores klub i forhold til FCM og FCK. Her er det åbenbart ok med middelmådighed og de mindste forventninger.
Vi er ikke så rige som FCM og FCK, så vi skal egentlig være dygtigere end dem til at bygge hold op og købe de rigtige ansatte/spillere. Det har vi ikke været og konsekvensen ses nu.
Jeg vil meget gerne klandre Birk for en stor del af de her problemer, men faktum er at han ikke er alene om det. BS har lavet nogle gode indkøb, men også nogle meget tvivlsomme og vi har også nogle tilbage fra CV tiden, som på trods af de er sympatiske personer og vellidt, så har de bare ikke det nødvendige niveau. Pentz som lige nu får en del af skylden for de seneste tabte kampe har f.eks. aldrig været så god som mange mener. Lauritsen har også haft en del problemer. Alves har svært ved at holde niveau og være skadesfri. Wass er ikke defensiv eller fylder noget på midtbanen. Spierings er langsommere end en snegl. Bischoff varmer bolden for meget og er egentlig har ikke nok acceleration. Bundgaard er ikke 9'er eller fylder i feltet. Vores japanere er langt fra integreret og vil ikke spille en stor rolle. Nartey har et vis talent, men er farlig i en 2 mands midtbane. Vallys er en god spiller, men også en humørspiller og er ikke den med en international mentalitet. Villadsen er hurtig og kan blive god for os, men objektivt set så kunne han ikke klare cuttet i den tyske 2. division. Vi henter en stor tysker på 31 år der har haft moderat succes små tyske klubber, men generelt set så har den slags spiller ikke været god for os i mange år uanset evnerne.
Jeg siger ikke vi skal fyre/sælge dem alle og erstatte dem, men vi må erkende, at der er nogle grunde til vi ikke præsterer så godt på europæisk niveau eller i SL topstrid.
Med alle de mangler, så skal vi være bedre som hold, være taktisk bedre forberedt og stræbe på at skubbe niveauet højere og højere op. Det gør vi ikke med NF, JS og nu Birk der aldrig har trænet et hold på et højt nok niveau. Vi er simpelthen så dårlig at vi ikke kan spille med 4 forsvarer selvom vi gerne vil, så man ender altid tilbage i 5 mands forsvaret. For taktisk kan man åbenbart ikke forstå, hvordan et 3 mands forsvar virker og ender altid med en 5 back kæde, 2 ensomme midtbane spillere og 3 offensive der spilder for mange kræfter med defensive opgaver.
Vi skal simpelthen være bedre og kræve mere af alle i klubben. Vi skal ansætte folk til at udføre arbejdet på internationalt top niveau. Det har vi ikke gjort og sålænge det fortsætter, så er europa deltagelse ikke noget vi skal forvente.
mimor1 8. september 2025
Kriger05
Betalende bruger
30. august 2025
Enig der skal ske noget og for mig handler det ikke om træneren - hvilken Europa erfaring havde Nestrup inden FCK?
De spillere vi har skal være sultne på succes i Brøndby “jobbe style”.
Jeg er træt af unge spillere der gerne vil videre før de har spillet 100 kampe for Brøndby. Men vi hjælper heller ikke til.
Hver gang en spiller har potentiale startes der er tråd om hvor meget vi mon kan få for ham - jeg er helt ligeglad med hvor meget vi kan få for Nartey - jeg går kun op i hvor meget værdi han tilfører holdet når han er her.
Lad os nu hjælpe med at løfte dem vi har i stedet for at tale om deres økonomiske potentiale.
Jeg tror på vi kan tage det danske mesterskab i år! Men ikke hvis vi internt skal læsse dommedags profetier ud hver gang vi lider et set back. Lad os nu give holdet og klubben noget arbejdsro.
Det kræver at vi ikke har spillere der ikke vil være her og dem vi har skal have en mission - som Grego der skal score 20 mål hvis han vil med til VM eller Vallys der spiller for en ny stor kontrakt (Falk style) eller et skifte der kan gavne Brøndby økonomisk!.
Sulten er til stede i truppen - nu skal vi fodre den i stedet for at dræbe den!
Du taler om GFH beslutninger som om deres ejerskab har varet i mange år - det har det ikke.
Jeg tænker vi maksimalt er på 2. Eller 3. Trin af en ti trin høj stige.
Men det kræver tålmodighed og at vi ikke går i panik hele tiden.
Vi er ikke i 1985 - vi har ikke længere den store firstmover fordel - og der er andre og større drenge i skolegården lige nu. Det kommer til at tage tid.
BrianGideon 30. august 2025
Og det er jo ikke træneren alene da FCK i mange år nu har spillet CL eller EL. Så de har opbygget holdet gennem årene til det. Det gør arbejdet nemmere for Neestrup.
JA det er den typiske BIF fan holdning, med at tro vi HVERT ÅR kan vinde mesterskabet, men det sker jo bare ikke. Sidst vi vandt var en enspænder og en stor del af det var pågrund covid situationen og de tomme stadions.
Jeg tror bestemt ikke vi vinder mesterskabet i år eller inden for de næste 10 år, hvis ikke vi ændrer på nogle specifikke ting. Jeg tror ikke vores 31 årige tysker scorer 20 mål i den her sæson. Kald det dommedagsprofetier eller bare realistiske holdninger baseret på erfaring og vurdering af holdet/trænerteamet.
Jeg skriver med vilje ledelsen da jeg mener det er et problem vi har haft i mange år. Jeg synes derimod ikke GFH har været meget tilstede og skabt en større vinder kultur eller krævet mere profesionalitet.
Din sidste sætning kan beskrives som den vi har hørt nu i snart 10 år. Det er en proces... Jamen hvornår skal den så give resultater eller vil du sidde og sige det samme om 5-10 år...?
FarmerNyg 30. august 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
4. september 2025
Du påstår at Brøndby IF som forening er en hæmsko, men Brøndby IF er jo et A/S med nye Amerikanske ejere der råder over en milliard formue der er dobbelt så stor som Ander Holck Povlsen, noget du slet ikke forholder dig til.
Du forholder dig heller ikke til at klubben er i transitionsperiode hvor bl.a. spillerbudgettet på 2-3 år er steget fra 65 mio. kr. til 140-150 mio. kr. Det er sket uden de store transferindtægter som nu begynder at indfinde sig.
Jeg tror ikke vi indhenter FCK de næste 5 år men vi kan godt komme meget tættere på - FCK har ikke samme transferpotentiale som Brøndby.
FCK har økonomi til at købe dyrere spillere end Brøndby men de har ikke noget stort potentiale, da de hvis de skal op på et endnu højere prisniveau kommer op og skal konkurrerer med nogle lange mere kompetente klubber, der er et stor hop fra at købe fra deres nuværende hylde og til de næste hylder hvor spillere koster 100-200 mio. kr. i indkøb, de kommer ikke til at købe en spiller fra FCN til 100 mio. kr. de næste mange år, men vi kan komme tættere på og vores potentiale er derfor bedre.
Jeg synes der er for mange huller i din ost.
---
Studenterbrød 30. august 2025
Hvilke spillere skulle klubben have købt i stedet? Hvad kan der gøres for at tjene flere penge? Har klubben de rette personer i bestyrelsen?
Jensen
Betalende bruger
8. september 2025
Lad os starte med klubben.
Ledelsen har budgetteret med europæisk deltagelse, på trods af at man forventede salg af de største profiler. Og på trods af, at man kun lige sneg sig med i kvalifikationsspillet.
Da kvalifikationen glippede, har man IKKE ændret i budgettet, hvilket for mig siger, at man enten havde et seriøst budget til at starte med eller ikke tager budgettet seriøst nu.
Så hvor står GFH og ledelsen nu? Troede de seriøst på Europæisk deltagelsen? Var det det de gik efter, eller håbede de bare på det bedste?
Hvad er målsætningen for denne sæson? Man har meldt ud, at man vil spille med om mesterskabet. Men hvad betyder det? Er kun guld godkendt? Eller skal vi bare være i nærheden, hvis muligheden byder sig? Eller er medaljer nok?
Hvordan reflekteres dette i transfervinduets handler?
Har man det lange eller det korte sigte for øje? En del unge spillerindkøb kunne tyde på en langsigtet plan. Men holdet lader til at blive bygget op om gamle spillere, hvilket indikerer kortsigtede mål.
Jeg har i mange år savnet, at man turde lave og italesætte en langsigtet plan. At man turde sætte ambitionerne lidt på pause, for at kunne accelerer, når tingene var faldet på plads. Men det virker som om, man forsøger at både blæse og have mel i munden.
Vi vil gerne have masser af unge spillere, succes med MasterClass og sælge talenter, samtidig med, at vi skal vinde i Superligaen og kvalificere os til Europa. End ikke FCK magter alle de ting på én gang. Så hvordan skulle vi kunne.
Og så til os fans.
Hvor mener vi selv vi står, som klub? Jeg synes, at alt for mange har alt for høje forventninger til Brøndby. Nogle lader til at være fanget i 90’ernes storhedstid og glemmer at vi for længst er blevet overhalet.
Og netop hér kommer selverkendelsen ind. For vi er blot et midterhold, der må kæmpe med der andre midterhold, om resterne fra FCK og FCMs bord.
Nuvel, vi er i toppen af midterfeltet. Men vi bliver nødt til at indse, at vi ikke er det tophold, som nogle forsøger at gøre os til. Både i Superligaen. Men i aller højeste grad i Europa. Mange hold kender os, men ikke mange frygter os længere.
Så min selverkendelse kom for flere år siden. Jeg har indset, at vi er et dygtigt midterhold, der ofte kæmper med i toppen og til tider kan spille Europæisk.
Men så længe der ikke bliver lagt en langsigtet plan, som følges i medgang og modgang, er dette min forventning til Brøndby IF.
Jeg har mange gang brugt analogien om at bygge et hus, om denne klub. I alt for mange år, har man lappet på lapper med lapper. Man fik en plantegning med Strategi 6.4, men man blev hurtigt utålmodig og slækkede på kravene. Så fyrede man sin entreprenør og ansatte en ny, der ville bygge et helt andet hus og på en helt anden måde. Tegningerne var stadig de samme, men i stedet for at investere i langtidsholdbare materialer, skulle alt gå stærkt. Over tid blev man nogenlunde enige om hvordan man så i stedet skulle bygge huset. Men så fyrede man entreprenør igen og ansatte en, der havde passet bedst til de første tegninger… Men nu var alt jo lavet om, så ingen vidste præcis hvad der skulle ske og hvordan. Ved et lykketræf fik vi dog bygget huset, men i stedet for at bygge videre på det, gøre det stabilt og robust for fremtiden, valgte man at fjerne alle de bærende elementer, i håb om at man kunne erstatte dem med billigere varianter, for at have råd til den videre proces. Og derfra er det blevet lap på lap.
Så i stedet for at stå med et flot, stabilt hus, med et godt fundament og nogle gode rammer, står vi nu med noget, der ligner et legehus fra en hedengangen byggelegeplads, hvor 12 unger over årene har fået lov til at gøre hvad de ville, med det de havde.
Vi har stadig masser af potentiale. Men det kræver, at alle i og omkring klubben stopper op, bliver enige om én retning og går samme vej.
Ind til da, lever jeg med de enkelte medaljer der falder af til os, drømmer om de gode gamle dage og har håb om at vi kan komme tilbage.
LJS
Betalende bruger
Top debattør
8. september 2025
Et imponerende flot, velskrevet og særdeles tankevækkende indlæg.
Synes personligt at du indkapsler det meget godt her.
Jensen
Betalende bruger
8. september 2025
Og så nåede jeg slet ikke ind på undskyldningen om, at træneren skulle være problemet.
Jeg mindes ikke, at Neestrup eller Thomasberg havde voldsom international trænererfaring, inden han kom til deres respektive klubber.
mimor1 8. september 2025
Birk blev ansat på en dundertale, og har fyldt alle med løgn. Forskellen på ham og hans forgænger er svært at få øje på. Og han har haft truppen igennem 2 pauser og stadig løgn
LJS
Betalende bruger
Top debattør
8. september 2025
Lidt af et omtåleligt emne, om ham hr. Birk :-))
Må indrømme at jeg er lidt delt her.
Har som sådan ikke det store imod manden, men bryder mig ikke om hans spillesystem og hans måske lidt for teoretiske tilgang, til trænergerningen.
Jensen
Betalende bruger
9. september 2025
Og i dag, fyrer man så entreprenøren igen, formentlig fordi man ikke så den fremdrift man havde forventet. Men det er jo svært at male vægge, hvis de endnu ikke er muret.
LJS
Betalende bruger
Top debattør
9. september 2025
God argumentation, as ever :-))
Men nu lidt af en bombe, at de har valgt at skille sig af med entreprenøren.