-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Joel Kabongo løb i april 2019 ind i det værst tænkelige scenarie for en ung fodboldspiller. Kabongo rev korsbåndet over i knæet, og det bremsede udviklingen for den unge forsvarsspiller, som ellers var på vej mod sit gennembrud for de blå/gule. Et gennembrud, som hovedpersonen fortæller, skal ske i Brøndby.
- Brøndby er helt klart den klub, jeg skal slå igennem i, og det er jeg sikker på nok skal ske. Det virker til, at de tror på mig, og jeg tror på alt det, der sker i Brøndby for tiden, fortæller han til bold.dk og uddyber:
- Dengang jeg blev skadet var jeg inde i en rigtig god periode, og der findes aldrig et godt tidspunkt at blive skadet. Men dengang var jeg oppe i gear og gjorde det godt, og det skal jeg tilbage til.
Joel Kabongo har henover de seneste år kunne sætte sig mange nye mål, men nu er forsvarsspilleren så langt i processen, at det næste mål er at glide ind i startopstillingen og få kampe.
- Mit næste mål er at få nogle kampe i Brøndby. Det har jeg set frem til i mange måneder nu, og selvfølgelig vil jeg have en plads i forsvaret. Det kæmper jeg for hver dag, og så handler det for mig om at få skabt noget stabilitet efter min skade.
Joel Kabongo står noteret for 18 kampe i den blå/gule trøje og har som tidligere nævnt ikke været i aktion siden april 2019, hvor den venstrebenede stopper rev korsbåndet over i knæet.
Deltag i diskussionen
Christian Brøndbyman 8. august 2020
Jeg tror dog stadig man skal hente en venstebenet CB hvis Jung forlader os, så vi har noget backup. Medmindre man kan finde noget mere i MC.
Broder Salsa
Betalende bruger
8. august 2020
Christian Brøndbyman 8. august 2020
Enig i at både Skipper og Kabongo skal spille kampe i næste sæson. Jeg ved ikke helt om jeg er enig i at Skipper skal i venstre side. Jeg tror det er bedre hvis vi får solgt Hermannsson, så kan Skipper erstatte Rosted. Sidstnævnte får mange gule kort, og allerede i de første 2 kampe skal Rosted formentlig spille i midten, og så bliver der plads til Skipper.
Kabongo skal spille, men hvad hvis han bliver skadet igen? Vi har ikke andre venstrebenede i forsvaret hvis Jung bliver solgt, og jeg synes vi har set hvor meget det betyder på den position allerede i sidste sæson
Joblar 8. august 2020
Christian Brøndbyman 8. august 2020
Joblar 8. august 2020
Christian Brøndbyman 8. august 2020
DoctorEnigma 8. august 2020
Kasper 8. august 2020
Man kan ikke forvente at han har samme niveau som da han blev skadet når han har siddet ude et helt år.
bare det at holde 3 ugers sommerferie gør at jeg skal bruge 1 uge bare på at komme op i omdrejninger igen. så forestil jer et helt år.
sæsonen 2021-2022 bliver Joels år. ikke sæsonen 2020-2021.
et års udlejning på et superliga hold eller den bedste norske eller svenske række, med fast spille tid vil være rigtigt godt for ham.
Joblar 8. august 2020
Hvorfor ikke 8. august 2020
Kasper 9. august 2020
Christoffer 8. august 2020