-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Kære Alle Brøndby Fans...!
Prisen for at se fodbold hjemme i sofaen stiger med ca. 10 %, eller 50 kr.pr.mdr / 600 pr.år.
En af GLH strategiske overvejelser ved at investerer i Brøndby er deres forventninger til at medieindtægterne på fodboldproduktet på sigt vil øges,læg der til at hvis Brøndby,som jo er et af Nordens største fodbold Brand også målt på seertallene, hvor BIF i 80 % af spillerunderne er det meste seete hold på de danske tv skærme, kommer BIF i de Europæiske gruppespil oftere i de kommende år, så vil seerantallet stige yderligere og Viaplays danske fodboldprodukt vil derfor også stige yderligere i værdi og nye prisstigninger vil uomtvisteligt vente forude, det vil så igen betyde størreTV indtægter for klubberne....Snebolden er begyndt at rulle.......
Spørgsmålet er om fordelingen af TV pengene vil komme vil at tage en ny form fremadrettet, altså på lidt længere sigt,
Det er uomtvisteligt at BIF som mest seete hold på tv hvor klubben i 9 ud af 11 kampe i gennemsnit trækker langt de fleste TV seerer vil kunne argumenterer for at få sig betalt bedre end i den model der anvendes i øjeblikket - BIF bærer langt den største værdi til superligaen somTV produkt og med fremtidig oftere deltagelse i europæiske gruppespil vil GFH helt legitimt kunne bede om bedre honorering,udover havd der vil tilkomme ud fra fordeling af midlerne efter stillingen undervejs i tuneringen.
Jeg synes GFH skal udfordre fordelingmodellen som ikke i tilstrækkeligt belønner de klubber som i al væsenlighed oppebærer den største værdi af TV produktet og med deres baggrund i det amerikanske medie marked føler jeg mig overbevist om at det er en vej de vil forsøge at gå.
Hvad tror / mener / forudser osv. I andre...????
Jeg ser dagens kamp på TV....! FORZA BRØNDBY
Deltag i diskussionen
Bastiano 25. februar 2024
Det gik mildt sagt skidt.
Så det vil være tåbeligt at udfordre igen, uden den generelle forhandling.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
25. februar 2024
Bastiano 25. februar 2024
Det var fortællingen sidst, og det skabte en helt absurd mængde negativ omtale for klubben, fordi man stod mutters alene med kravet.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
25. februar 2024
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
25. februar 2024
SoHappyMe 26. februar 2024
Wass(t)-egnen 26. februar 2024
Så klubben prøvede at gøre det billigere for de fans, der ser kampen(e) online. Samtidig med, at de ville have en større del af den kage, der bliver udbetalt udfra antal af seer til kampene, da klubbens fans betaler for at se dem.
Jeg mener ikke, at der Brøndbys side var et ønske om, at ændre fordelingen af placeringspengene.
Jeg har dog ingen personlig holdning til ovenstående, i forhold til fordelingen af pengene og de aftaler der blev lavet.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
27. februar 2024
SoHappyMe 28. februar 2024
preben
Betalende bruger
25. februar 2024
Uche 25. februar 2024
Kunne forstå at dette gjorde man for at man selv kunne styre hvad der blev vidst og ikke vist, men også af hensyn til ensartet billeder til brug for VAR.
Den nye aftale ændre også fordelingen af kampe fremover, så de 2 selskaber der har visningen, den ene uge vælger 1, 3 ,5 og næste uge
så vælger 2, 4, 6.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
25. februar 2024
LJS
Betalende bruger
25. februar 2024
Bryder mig ikke helt om ideen med, at de rige klubber, bliver rigere og rigere, på bekostning af de små klubber.
Men måske bare mig der er lidt romantisk og naiv.
preben
Betalende bruger
25. februar 2024
Men ellers er det nok naivt at tro at Saudi og Qatar investerer i så massivt som de gør pt, fordi man ønsker mere økonomisk retfærdighed
LJS
Betalende bruger
25. februar 2024
Det har du desværre nok helt ret i.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
25. februar 2024
SoHappyMe 26. februar 2024
Kalledrengen 26. februar 2024
TV aftalen er allerede struktureret således, at de højest placerede klubber og de mest TV-viste klubber får en større andel af TV pengene.
Se nedenfor:
Midlerne bliver fordelt efter en fast fordelingsnøgle med tre puljer.
Solidaritetspuljen:
Alle klubber er sikret det samme beløb, knap to millioner kroner, uanset præstationer.
Placeringspuljen:
Klubberne modtager placeringspenge alt efter, hvordan de er placeret i tabellen ved de tre skæringsdatoer.
Markedspuljen:
Klubberne modtager penge på baggrund af rettighedshavernes tv-valg. Nordic Entertainment Group, der står bag TV3 kanalerne, sender første-, tredje-, fjerde- og sjettevalget. Discovery har rettighederne til andet- og femtevalget. Betalingen for de forskellige kampvalg varierer kraftigt, og gevinsten ved at være førstevalg er markant.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
27. februar 2024
skal indgå som et parameter for fordelingen, i broadcasting industrien handler ALT om seertal så jeg mener modellen er ude af trit med nutiden..!
Marc Johnson 26. februar 2024
Jeg synes der er rigeligt af winner takes it all i fodbold allerede, hvilket er med til at skævvride fodbold.
19Magic64
Betalende bruger
25. februar 2024
---
thorrium 25. februar 2024
Streaming er fremtiden, ikke tv som vi ser det nu. Det er blevet (har vel altid været) kartel virksomhed, og det skal stoppes.
Spørgsmålet er så hvad løsningen vil være i stedet? BifTV?? Hvad med udekampene???
Hvis vi kunne få en fælles kanal/streaming service hvor vi kunne se alle kampene, så tror jeg langt flere ville være villige til at betale for det. For det der vælter budgettet er at vi skal abonnementer på 3-4 forskellige kanaler der alle kræver at jeg tager nyt lån i huset, og at jeg skal sælge blod.
Eller de kan forsætte med at sætte priserne op, og stå med et produkt hvor færre og færre vil betale for det, og i stedet begynde at bruge nogle af de mange, virkelige gode gratis streaming muligheder.
RommeTilPhiriOgSå
Top gode
25. februar 2024
Produktionen er patetisk og amatøragtig. Fodbold på DR er altid længder bedre..
Hader Nent og Viaplay.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
26. februar 2024
Michael3003 25. februar 2024
I så fald må vi håbe de har de fleste kampe… :-/
Uka
Betalende bruger
26. februar 2024