Foto: Teis Markfoged ©
- Skal bringe mere energi ind i alt det, vi foretager os
Søndag spiller Brøndby forårets anden kamp, når turen går til Vejle for at spille mod Superligaens bundhold.
Men det betyder ikke nødvendigvis, at det bliver en let opgave for Brøndby.
For mens de blå-gule har været præget af sygdom i truppen under den forgangne træningsuge, blæser der nye vinde i Vejle med nyt træner-team, nyt ejerskab og en sejr i forårsåbneren.
- Jeg så godt kampen mod Silkeborg, hvor det ligner, at de har fået et frisk pust energimæssigt, siger Frederik Alves.
Men ifølge forsvarsklippen er det vigtigt, at Brøndby holder fokus på egen præstation.
- Vi skal fokusere på os selv og bygge videre på det, vi er gode til.
Brøndby kom også optimalt fra start med en sejr i jubilæumskampen på Brøndby Stadion i søndags, men trods resultatet på 4-1 var der perioder i kampen, som Alves og co. skal undgå i Vejle.
- Det er jo ingen hemmelighed, at vi startede godt i det første kvarter, indtil vi brændte straffesparket, og så ved jeg ikke, hvad der skete. Det var som om, vi manglede noget energi. Vi blev lidt mere passive.
- Vi skal bringe mere energi ind i alt det, vi foretager os, siger han.

Deltag i diskussionen