Foto: Teis Markfoged ©
Bischoff sparker Brøndby til taktisk sejr over FCN
For første gang siden 2022 vand Brøndby over FC Nordsjælland på kunstgræsset i Farum.
Hjemmeholdet satte sig ellers tidligt på kampen, mens Brøndby havde svært ved at finde rytmen i spillet.
Alligevel var det de blå-gule, der først fik nettet til at blafre – stik imod spil og chancer.
Marko Divkovic, der igen foretrukket på højre wingback, tæmmede en svær bold, spillede Vallys fri, hvorefter Brøndbys nummer 7 fandt Clement Bischoff.
Den unge offensivspiller sparkede efter et kvarter bolden fladt og tørt ind ved fjerneste stolpe til en tidlig føring.
FC Nordsjælland forsøgte at svare igen med velkendt boldomgang, men Brøndby-defensiven stod solidt.
Især Jordi Vanlerberghe leverede stærkt i første halvleg. Belgieren spillede med et tydeligt ærgerrigt udtryk, efter han blev bænket i sæsonpremieren mod Silkeborg.
Midtstopperen fik chancen i Farum i stedet for Frederik Alves, der natten til kampdag var blevet far og derfor tog plads på bænken.
Vallys var tæt på at fordoble føringen kort efter målet, da han trykkede af udefra efter flotte kombinationer i angrebsspillet, men afslutningen strøg snært forbi.
Nordsjællands største chance i første halvleg blev et skud, der knækkede drilsk i luften. Men Patrick Pentz stod rigtigt placeret i kassen og fik den pareret.
Brøndby gik til pause
Foran 1-0 efter en svær start, men med fin kontrol efter føringsmålet.
Som var det en tro kopi startede anden halvleg præcist som første halvleg gjorde.
Bare uden en Brøndby-scoring efter 15 minutter.
Nærmest tværtimod.
Brøndby fik nemlig ikke sat meget sammen på modstanderens banehalvdel, og hjemmeholdet havde bolden 70 procent af tiden i anden halvlegs første kvarter.
Men tiden arbejdede for Frederik Birks tropper, der havde et resultat, mens Nordsjælland heller ikke nærmede sig en udligning trods de lange perioder på kuglen.
Hjemmeholdet var tæt på at udligne efter et hjørnespark, men Patrick Pentz var vågen, da der var brug for det, og østrigeren leverede en flot fodparade.
Stadionuret tikkede
Og selvom de fleste Brøndby-fans nok sad med følelsen af, det ikke ville blive ved med at gå, gik det.
Også selvom det let kunne have gået galt, da Jordi Vanlerberghe gled og satte FCN op til en kæmpe mulighed, der løb ud i sandet.
Det var ikke meget offensiv ild, Brøndbys medrejsende tilskuere fik at se fra away-afsnittet i anden halvleg.
“Angrib,” blev der råbt
Selvom drengene fra Vestegnen var foran.
De ville se mere, fansene.
Det fik de ikke, selvom Uchino fik tre chancer for at udbygge føringen kort før tid.
Til gengæld fik fansene en sejr på 1-0 og tre point til Superliga-kontoen efter en tur til en af de svære udebaner, hvor de blå-gule ikke har vundet i tre og et halvt år.
Seks point af seks mulige, selvom i dag var langt fra i søndags, hvor Silkeborg blev sablet ned.
Men nu er der ro på til de sidste træningsdage inden den sæsondefinerende kamp mod HB Thorshavn på torsdag.

Deltag i diskussionen
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
Flot kæmpet og uhyre vigtige 3 point i en kamp, hvor vi desværre ikke rammer samme høje topniveau som vi gjorde mod Silkeborg..
Vi lykkedes med, at ødelægge Nordsjællands hurtige spil det meste af kampen. Desværre fik vi heller ikke selv nok ud af vores offensiv i dag, men vi var skarpere over 90 minutter da det gjaldt.
Selvom Bischoff bliver matchvinder, så spiller han en frygtelig kamp. Han laver nærmest alt forkert, udover målet. Nartey var også utrolig svag i dag, og Bundgaard også.
Til gengæld en virkelig stærk kamp fra den ældre garde i Wass, Vallys og Pentz.
Og tillykke til holdet med en hårdt tilkæmpet sejr, 3 point og 2 clean sheets i de to første superliga kampe. Flere spåede 5 point efter de første 5 kampe. Nu har vi 6 efter 2.
Dejligt at der blev holdt fast af drengene!
Mads-Nohr 27. juli 2025
Ja man bliver ikke træt af, at se os på 1.pladsen. Ved godt der er spillet 2 kampe, men altid et godt syn :-)
Jeg skrev det samme i livetråden og finder også det underligt at Nanna skriver så negativt i alle kommentar felter omkring spillet
Man glemmer sku lidt det er anden kamp og nye folk kommet til samt systemer og pladser skal spilles sammen
En svær udebane og vi fører så nej jeg begriber ikke folk altid skal have nej hatten på, er trods alt anden kamp og nye spillere er ankommet til klubben
Rasmusito
Betalende bruger
27. juli 2025
De fleste (dog ikke alle), bliver jo lidt mere oprevede under kampen, så frustrationerne får nok lige en tand mere :-)
Men det var altså skidt i store dele af kampen, selvom FCN ikke bliver mega farlige.
Det er vel fair nok at udtrykke?
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
At skrive ting som:
- Nå, men bussen skal vel bare forblive parkeret i anden halvleg, så skal det nok gå alt sammen ikke Birk
- FCN med 3 hjørne, vi med 0. Vi er så pinlige
- Vi spiller med bundholds mentalitet. Uværdigt. Det var ALDRIG sket med you know who som træner.....
- Kan ikke huske jeg har set noget så kønsløs og dårligt som det her i meget lang tid.
- Så fik Birk endnu en kamp. Øv
Det oser simpelthen bare af manglende klasse og support til vores hold.
Så sluk da for jeres TV, hvis det gør så ondt på jer? Ingen tvinger jer til at deltage, og der er nok en ganske udmærket grund til, hvorfor INGEN af dem der ytrer disse kommentarer har nogen som helst trænererfaring, og Frederik Birk nu står med 3 point efter en god, defensiv kamp i Farum.
Bornholms_Granit 28. juli 2025
Mauer 28. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Ingen skriver, at man behøver at være positiv og regnbue hele tiden, men det der foregår i de livetråde er jo simpelthen tåkrummende. Og du er bestemt én af dem, der skaber en giftig stemning, og det ved du også godt, hvilket nok er derfor, at du føler dig truffet.
Ja, det er et debatforum, men forklar mig venligst hvor meget debat der er over de ligegyldige oneliners majoriteten af jer der skriver derinde kommer med? Absolut ingenting.
Jeg er dybt imponeret over, at man kan være så mavesur ovenpå 6 point i 2 kampe. Jeg tør næsten ikke forestille mig hvordan du er, når vi faktisk rammer en dårlig stime. Det glæder jeg mig til at opleve.. Eller noget..
Mauer 28. juli 2025
Under et livestream er tiden ikke til en gennemgående analyse. Det kan komme i en tråd efterfølgende. Under livestream er det primært oneliners. Det gælder både positive og negative kommentarer. En hold kæft vi spiller godt kommentar er lige så nuanceret og bringer lige så meget ind i en diskussion som en hold kæft hvor spiller vi dårligt kommentar.
Hvad du mener er giftig stemning, må stå for egen regning. Jeg vil foreslå at du bliver lidt mere tykhudet og ikke lader dig påvirke af den slags.
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Og jeg lader mig skam ikke påvirke synderligt af det, jeg synes blot det er afsindig trist, at hvad der eftersigende skulle være voksne mennesker, formår at formulere sig så kortsigtet, tåkrummende og infantilt.
Men det lader til, at en hel del er ligeglade med at udstille sig selv, så længe det foregår anonymt.
Nogle gange kunne man godt ønske, at vi alle var påkrævet at stå frem med navn og billeder herinde.
Mauer 28. juli 2025
Nu du selv nævner ordet infantilt, så er det præcis hvad bringer til bordet. Gang på gang finder du selv på ting, som du så påstår folk har skrevet. Forsøger at ændre en udtalelse eller en præmis, fremfor at forholde dig til det der bliver skrevet. Din manglende evne til at acceptere andre brugeres holdninger, fortæller alt om hvem du er som person. Du vil gerne fremstå som den store fornuftige retoriker, med nuancerne på plads. Men du fejler groft på samtlige parametre. Argumenter er heller ikke noget du benytter dig særlig meget af.
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Rejs dig fra din sofa og kom lidt ud engang. Kan være det hjælper på dit i forvejen positive humør.
God bedring ven og op med humøret.
Bornholms_Granit 28. juli 2025
Dem jeg mener burde gå ud og få noget luft er dem der går full on retard med nogle af deres kommentarer, som oftest har nul substans eller indhold, og har tæt på ingen sans for hvordan at fodbold fungerer ud over det de selv har spillet på hygge plan eller endnu bedre på en computerskærm.
Mauer 28. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Nogle folk har blot tendens til at tænke sig om en ekstra gang inden de trykker send på et stykke mundlort, når de ikke er gemt bag et anonymt brugernavn.
Men det lader til, at du sender mundlort ud, uanset om du er anonym eller ej. Så bliv endelig ved med det - Og sænk lige knynæverne samtidig hidsig-far, det klæder dig ingenlunde.
Mads-Nohr 27. juli 2025
Ikke en sejr vi kender. Defensiv kontrol, kontrol, kontrol. Ja et par chancer men alligevel. 3 point, og vi kan sove godt i nat.
Ved hvad jeg som Brøndby fan siger til måden vi vinder på. Men man bliver aldrig træt af, at se os på 1 pladsen
niear960 27. juli 2025
Vi vinder fordi vi er klogere end FCN, de skal spilles på den måde som vi gjorde i dag, de er for dygtige til at man bare tager hovedet under armen og stormer frem, så en flot taktisk sejr
Mads-Nohr 27. juli 2025
Meget enig!
Min pointe var at vi ikke typisk ser dette. Så det var meget positivt at se, pånær vi godt kunne lukke kampen :-)
Semperfi
Betalende bruger
27. juli 2025
---
Joblar 27. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
Nordsjælland kan tage deres Xg med hjem, så tager vi de 3 point.
Chris1988 27. juli 2025
Joblar 27. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
Vinduet er langt fra færdigt endnu, så mon ikke der kommer yderligere ind. Det teasede Schmedes i hvert fald for før kampen.
Men ja, tag du endelig sorgerne på forskud i stedet for at glæde dig over 3 point og første sejr i Farum i 3 1/2 år.
Chris1988 27. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
Men det var en god nok præstation til, at hive 3 point på en notorisk svær udebane.
Og vinderen har altid ret.
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
De andre sæsoner går først i gang i midt/slut august. Så vil I have proven spillere fra højere hylder, bliver I nødt til at vente.
Chris1988 27. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
Så må vi se, om du stadig er fan til den tid.
Chris1988 27. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
Chris1988 27. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
I see..
Mauer 28. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Målsætningen eksternt tænker jeg er den samme, som den har været længe. Top 3 og komme så langt i Europa og pokalen som muligt. Målsætningen internt kan være anderledes, og den holder man af gode grunde nok for sig selv.
Mauer 28. juli 2025
Altså, hvad prøver du at bilde mig ind her. Er den målsætning vi har meldt ud, ikke passer?
Anyway. Så lad mig oplyse dig om at GFH har et meget meget stort ønske om at komme i et gruppespil. Og med ønske, mener jeg at vi ligger tæt på at det er et krav. Af samme grund er der budgetteret med det.
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Og nej, jeg prøver at forklare dig, at der er noget der hedder eksterne og interne målsætninger. Og de kan varierer.
Og jeg tror at vi alle har et meget meget stort ønske om, at komme i gruppespil. Det kan gfh ikke tage patent på. Men tak for indsider info David Blitzer - Ser vi dig snart på stadion?
Mauer 28. juli 2025
I øvrigt sjovt at du påtaler Brøndby85 debatstil, når det er en du ofte selv benytter! Kig indad min dreng, kig indad!
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Og det er så fint du, dit råd er noteret og kasseret.
Mauer 28. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Jeg er ked af det, men du får ikke hevet mig ned i dit mørke hul omgivet af pessimisme, uanset hvor ihærdigt du forsøger dig :-)
Mauer 28. juli 2025
Der skal roses, når det er på sin plads. Uden tvivl. Men at rose en træner, der ærligt indrømmer at taktikken ikke lykkedes, det virker bare dumt.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
28. juli 2025
Joblar 28. juli 2025
Mauer 28. juli 2025
LJS
Betalende bruger
27. juli 2025
Men pyt, sejr, clean sheet og 3 point på kontoen.
Så må vi håbe, at spillet bliver bedre, som sæsonen skrider frem.
brøndby 27. juli 2025
Han er voldsomt god, og grunden til at vi TAGER MESTERSKABET i den her sæson!
---
Studenterbrød 27. juli 2025
Iflg Vallys var det ikke taktikken fra Birk, at de skulle stå så lavt, så der må spillerne også tage noget ansvar.
Nu gik det godt denne gang….
Mauer 27. juli 2025
Men der er ikke en finger at sætte på den defensive indsats. Vi parkerede bussen og lukkede ned for det meste.
Brøndby85
Betalende bruger
27. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
Godt være vi har det tredjestørste budget, men vi spiller trods alt mod SKANDINAVIENS største talentfabrik, der skider guldæg ud hvert eneste vindue. Og vi holder dem nærmest fra store chancer hele kampen på deres kunstgræs, efter vi spillede i torsdags og de havde fri hele ugen.
Mauer 27. juli 2025
Mælketænder vinder ikke guld. Sidste sæson slutter de som nummer 5. Så er jeg med på, at de var ligaens bedste hjemmehold.
De har trods alt, flere chancer end os. Heldigvis er deres afsluttere ikke særlig gode i dag.
Jeg synes ikke at det er positivt på nogen måde, at vi er mere bange for at tabe, end ønsket om endnu et mål. Hver gang vi får mulighed for en kontra, ender vi med at spille bolden bagud. Det er i mine øjne ikke Brøndby værdigt.
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
Fordi Arne nede fra pubben taler om guld, så er det ikke det samme som at folk i eller omkring klubben gør det.
Og jeg er da ked af at høre, at du skammer dig så meget over vores fodboldhold. Måske du bare skulle droppe at følge dem? For at supporte dem, virker du til at have mere end bare svært ved, hvis ikke det foregår på dine præmisser.
Mauer 27. juli 2025
Jeg kommer ikke på bodegaen og ved ikke om de snakker om guld i form af medaljer eller damer.
Skammer? Der er ingen grund til at finde på ting og sager, der ikke står skrevet.
Mine præmisser? Jeg er ikke træner og har ikke snakket om en flot offensiv og aggressiv spillestil. Det har vores kære træner, mens han praktiserer HB Torshavn bold. Men sådan er der så meget.
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
Når man synes noget ikke er noget værdigt, så plejer der at være skam indblandet, men dejligt at høre at du trods alt er fri for den efter 3 point.
Birk var bombastisk i sine udtalelser da han blev ansat ja. Og det har han godt nok også hørt for, fra selv udnævnte eksperter, både på viasat og herinde fra.
Siden da er han blevet noget mere afmålt i sine udmeldinger offentligt, formodentlig fordi holdet ikke var/er til at spille den slags bold lige pt.
Du vil så hellere spille offensivt kaos-fodbold og tabe, end du vil have et flot defensivt udgangspunkt og 6 point for 2 kampe. Sådan er der vel selv så meget..
Håber du klarer dig igennem ugen ovenpå den værdige indsats.
Der er heldigvis en ny livetråd på torsdag, som du kan forpeste.. Og endnu en på næste søndag! Så to på en uge - Whats not to like?
Op med humøret.
Mauer 28. juli 2025
Det er sgu svært at føle skam, når jeg er tilskuer på sofaen. Var jeg en del af sådan en kamp, så ville jeg nok føle skam over så ringe en præstation.
Selv hvis vi leger med din teori om at holdet ikke er til den slags fodbold som Birk gerne vil spille, så åbner det jo bare op for det faktum at der ligger et andet stort problem i klubben. At man har ansat en træner, der ikke kan udnytte sit fulde potentiale, fordi han ikke har spillerne til det. Bla bla bla. Du kommer med undskyldninger og forklaringer. Faktum er at vi spiller en form for fodbold, der ligger meget meget langt væk fra det lovede. Faktisk er det kun set én gang i omkring 30 kampe.
Du har virkelig en evne til at finde på ting og sager. Hvornår har jeg sagt at jeg foretrække kaosfodbold? Skal vi ikke lige stoppe med at blande løgne ind i legen? Det er sgu for useriøst. Nu går det bif for evigt i den.
Mange tak for ønsket om en god uge. Er sikker på at den nok skal blive ganske fin.
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Og fedt at vide, at der ikke skal mere til, førend du skammer dig over vores klub. Lad os håbe, at du forbliver plantet i din sofa så, så du kan holde skammen for døren. Så husk heller ikke at føle stolthed, når vi gør noget godt eller en sjælden gang imellem vinder noget ikke?
Lige nu er det dig, der opfinder problemer i din egen virkelighed. Det kan da sagtens være, at Frederik Birk er en lorte træner, og pt. får det maksimale ud af sit/klubbens potentiale. Det ved hverken du eller jeg, det er alt for tidligt at konkludere på.
Og 30 kampe? Hvem er det nu der pynter på Sandheden? Jeg tæller 21 gældende kampe under Frederik Birk. Men ja, lad os da endelig bare medregne komplet ligegyldige træningskampe oveni dommen også.
Husker du så også at tælle de kampe med, når man kigger på, at manden kun har tabt
5 ud af de 30 kampe han har været træner for os i? Eller må de kun bruges til at fremme din egen agenda?
Ligesom du trækker ting ud, som folk i Brøndby ikke har sagt, så kan jeg jo også konkludere, at når du tydeligvis har stor antipati rettet mod en flot, defensiv præstation, at så vil du hellere have offensiv, kaotisk fodbold, hvor disciplinen er mindre og vi blotter os selv for modstanderen væsentlig mere end vi har gjort i de to første superliga kampe.
Jeg takker for sammenligningen og jeg håber, at du en dag bliver i godt humør igen. Natasja lavede en sang i tidernes morgen der hed ''op med hovedet min ven'' - Prøv at giv den et lyt engang.
Mauer 28. juli 2025
Ved ikke hvor din snak om skam kommer fra. Jeg bider ikke til bolle her. Godt forsøgt, men nej tak.
Jeg tæller samtlige kampe med, da de alle har bidraget til muligheden for at forbedre sig. Dog uden den store mærkbare forbedring. Det tog AZ meget kort tid at forandre os og nu OB. Og nej, jeg ønsker ikke AZ tilbage. Det må jeg hellere understrege, inden du igen igen hiver en falsk sandhed ud af rumpetten.
Finder problemer der ikke er der? Interessant.
Du hiver bare det ud af mine udtalelser du vil. Det er jeg pænt ligeglad med.
Ja, det var en super flot defensiv og indsats. Især med tanke på at Birk udtalte inden 2. halvleg, at den defensive tilgang ikke kunne forudsætte uden det blev straffet. Det blev så ikke straffet, men kampbilledet blev ikke som Birk ønskede. Endnu engang.
Mauer 28. juli 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
28. juli 2025
Joblar 28. juli 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
28. juli 2025
Mauer 28. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
27. juli 2025
Nu får vi sikkert snart at vide, at Nordsjælland var dårlige.
Men det gør ikke noget, hvis alle hold er dårlige mod Brøndby:-)
---
batigol2 27. juli 2025
Morel23 27. juli 2025
preben
Betalende bruger
27. juli 2025
Chris1988 27. juli 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
27. juli 2025
Utroligt hun skriver så negativt og ikke bare ser lidt positivt på man vælger pakke sig på en svær udebane med mange folk der skal spilles ind.
Synes ikke det var en dårlig indsats og resultatet siger alt
Mauer 27. juli 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
27. juli 2025
FCN hjemme er en af de aller sværeste kampe i superligaen .det bliver ekstra udfordrende når banen er helt ny. Brik lagde den rigtige taktik at vi så ikke kommer så meget på bolden som vi gerne vil må vi nok accepterer på det underlag så tidligt i sæsonen.
Tabellen ser nu godt ud sådan en søndag aften ....!
Obs. 2 clean sheets
Mauer 28. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
28. juli 2025
Mauer 28. juli 2025
---
Jonas Lundahl 27. juli 2025
LJS
Betalende bruger
27. juli 2025
---
preben
Betalende bruger
27. juli 2025
Ahijado 27. juli 2025
Det bliver forhåbentlig bedre med tiden.
Thøgerpålåget
Betalende bruger
27. juli 2025
Men synes det var en tynd omgang offensivt. Selv når vi får spillet forbi rute pres, så går vi ikke i afslutningsspil, men bliver i den opbyggende fase og spilæer bagud. Det er for passivt!!
---
Saesonkort
Betalende bruger
Top kommentator
Top enige
27. juli 2025
Når det er sagt, så bytter jeg gerne Vanleberge for Ziad Romero!
preben
Betalende bruger
27. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
27. juli 2025
MicFys
Betalende bruger
27. juli 2025
Nartey spillede en vigtig kamp og hans bidrag med at slippe fri af fcn presset lykkedes han med mange gange, han var rolig på bolden og mistede også bolden et par kritiske steder.
Dog have FCN svært ved at tøjle ham. Bischoff scorede et flot og vigtigt mål og ydede en defensiv arbejdsindsats og er en spiller modstanderne hele tiden skal være opmærksom på.
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
Derudover tæller jeg tre sekvenser indenfor de første 50 minutter, hvor Nordsjælland kommer igennem, ved at lave tunnel på Nartey.
De kan de begge to gøre meget bedre, og jeg mener personligt at Vallys og Wass var markant bedre end de to unge drenge i dag.
MicFys
Betalende bruger
28. juli 2025
Jeg har selv spillet i mange år og har elitetræneruddannelse. Jeg kan se spillernes værdi i kampen, selvom det er svært, at finde plads på banen. At være under pres og ikke kunne få ro på midtbanen, at have en i ryggen hele tiden. Ja, de laver fejl. Men de tager imod bolden og får den spillet videre mange gange. Det er vigtigt, at have en spiller forsvaret kan spille bolden op på, og blive retvendt. Det gør Nartey.
Wass er også spilbar og bolden bliver tit spillet på tværs, eller til siden.
Vi manglede speed i angrebet i går, hverken Vallys, Bundgård eller Bischoff er hurtige på den lange bane. Derfor gik FCN højt og fik lagt pres på vores midtbanespillere også.
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Bischoff og Narteys rolle på holdet er ikke at tage imod den og spille den videre, det har vi andre spillere ansat til. Bl.a. Wass.
Udover målet lykkedes Bischoff jo nærmest ikke med en eneste offensiv aktion. Han har bl.a. en frispilning til Bundgaard i første halvleg, som er skæv og efterfølgende én i anden halvleg hvor han overhovedet ikke spiller ham.
Nartey var ikke helt ligeså skidt kørende, og man så stadig enkelte glimt af hans kvaliteter, men slet ikke på det niveau, som han normalt har. Nordsjælland laver 3 tunnellen på Nartey indenfor de første 50 minutter, der alle fører til farlige angreb eller skud på mål. Det skal han også kunne gøre bedre.
De var en del af sejren i går, og det var dejligt med en succesoplevelse til dem begge. Men jeg forventer mig langt bedre præstationer af begge parter, for det har de tidligere vist, at de begge har niveau til.
MicFys
Betalende bruger
28. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
At bruge devisen ''Jeg har spillet fodbold før, så jeg ved mere end dig'' kommer altid fra de fedeste typer af mennesker. I sær når man sidder anonym bag et profilnavn.
Jeg kunne også bare bilde dig ind, at jeg har spillet proffesionelt og har en højere træneruddannelse end dig, det ville have omtrent ligeså stor vægt som dét du selv kommer med :-)
Lad os bare lukke den her hr. Trænertalent :-)
Mauer 28. juli 2025
---
TibblingLove
Betalende bruger
27. juli 2025
Fatter ikke at man bevidst bremser et oplagt kontraangreb, for at spille taktisk!
Bliver aldrig fan af fodbold der bliver SÅ fortænkt!
Mauer 28. juli 2025
Marc Johnson 27. juli 2025
Det er ikke i dag man kan forvente at se Birk sætte ild til hele lortet, så det var ikke de forventninger jeg gik ind til kampen med.
Ift det mellemlange sigte så tager jeg med mig at vi forsvarer feltet godt i dag. Dét kan vi bruge til rigtig meget hvis vi kan bygge på.
Super sæsonstart mod et virkelig svagt SIF hold (beviser de igen i dag mod Fredericia), samt en virkelig svær udebane i Farum.
Nu skal vi videre på torsdag og have landet en ny centerback - som minimum!
Brøndby85
Betalende bruger
27. juli 2025
Marc Johnson 27. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
Man VED også bare, at HVIS det bliver en mellemsæson, så stikker du hovedet i busken som en struds..
Men ja, jeg er også lidt nysgerrig på, hvordan vi kan vinde to kampe i træk uden Rado? Selvom jeg synes han var fed, så har din forgudelse af ham jo været helt vanvittig.
Men ligesom med alle andre debatter man tager med dig, så er du kun ude på at sende stikpiller, hvis du får ret.. Og gemmer dig, når du tager fejl.
Brøndby85
Betalende bruger
27. juli 2025
Jeg har skrevet, at vi skal have en ny 6er ind.
Men med holdets seneste præstationer med et solidt forsvar in mente, må jeg muligvis ændre opfattelse.
Brøndby85
Betalende bruger
27. juli 2025
Studenterbrød 27. juli 2025
Marc Johnson 27. juli 2025
Men hey. Der er god tid. Vi står jo på tærsklen til en mellemsæson :)
Brøndby85
Betalende bruger
28. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 28. juli 2025
Alt er hverken rosenrødt eller negativt i Brøndby lige pt. Og du er ligesom dem der spyer negativitet herinde, bare med omvendt fortegn.
Se nuancerne i stedet for.
Brøndby85
Betalende bruger
28. juli 2025
Studenterbrød 28. juli 2025
Mauer 28. juli 2025
Men for mig personligt, så betyder det ikke meget, hvad målsætningen er, bare den er realistisk og man handler ud fra målsætningen.
Studenterbrød 28. juli 2025
For GFH er der ingen mellemsæson. De har allerede brugt adskillige millioner på truppen, det vil de forståeligt se blive konverteret til bedre resultater.
Mauer 28. juli 2025
Nu var det selvfølgelig CV der i sin tid snakkede om perioder med opbygning og uden for målsætningen. Måske det har ændret sig.
OSLBIF
Betalende bruger
27. juli 2025
Vi holder nullet og alle spiller en fornuftig kamp, så forstår heller ikke heeelt negativteten.
Syntes især Divko spiller en enormt god kamp, Villadsen får altså kamp til stregen på dem højreback. Nu skal Torshavn bare ordnes også har vi fået en super start på den nye sæson.
---
Kepgar 27. juli 2025
Men vi fik 3 point, holde nullet og fik lukket ned for fcn hurtige og farlige spil så det var ret positivt.
Kepgar 27. juli 2025
Men vi fik 3 point, holde nullet og fik lukket ned for fcn hurtige og farlige spil så det var ret positivt.
Biffe 27. juli 2025
Det bliver en super mandag
---
Jensen
Betalende bruger
27. juli 2025
Vores indskiftede Bosnier gjorde det også virkelig godt. Virkelig flot indhop. Vores nye japaner kom godt nok frem til mange chancer. Fedt at se. Så skal han bare blive skarpere, så har vi måske en ny finne (Pukki).
Vores danske træner havde lagt en god taktik. Jeg synes ikke direkte, at man parkede bussen, men formåede at spille på egen styrker, selvom det handlende mest om at trække tempo ud af kampen.
Ikke kønt, men fedt at se, at vi kan holde kontrollen.
Og tillykke til den nybagte far, bare for at få fuld plade.
RommeTilPhiriOgSå 27. juli 2025
OSLBIF
Betalende bruger
27. juli 2025
Marc Johnson 27. juli 2025
Rart vi kan møde trolderierne herinde med humor haha
Brøndby85
Betalende bruger
28. juli 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
28. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
28. juli 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
28. juli 2025
Bibedibob 27. juli 2025
Fantastisk kamp mod Silkeborg fulgt op af en dårlig kamp på Færøerne og en taktisk god, men spillemæssig dårlig kamp mod FCN. Nu skal vi videre på torsdag og så bygge videre
Vainio74
Betalende bruger
27. juli 2025
---
Siden jordvolden 27. juli 2025
Ja, vi stod dybt i dag, og fik en taktisk sejr. Men hæfter mig også ved, at vi i den seneste kamp mod Silkeborg ikke trak os tilbage efter pausen, hvilket vi sagtens kunne have fundet på tidligere.
Og så til noget meget vigtigere:
Er jeg den eneste, som synes at Vallys minder utroligt meget om Shaggy fra Scooby doo (den originale tegneserie)?
…God aften og sov nu dejligt med tankerne om en 1. plads, 2 sejre og 2 clean sheets
KajGris 27. juli 2025
Stefkis
Betalende bruger
27. juli 2025
Det er vel ikke det vi skal fremadrettet?
Mauer 28. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
28. juli 2025
---
Fan_passion 28. juli 2025
LJS
Betalende bruger
28. juli 2025
Det handler vel om procentvis, at gribe en kamp an, så der er størst chance for at vinde.
Vil til enhver tid hellere vinde, end at spille underholdende og tabe.
Og en taktisk opstillet kamp, kan på sin egen måde, også være interessant.
Vainio74
Betalende bruger
28. juli 2025
LJS
Betalende bruger
28. juli 2025
Tror det handler lidt om at vi mangler modet, til at føre kontraerne igennem.
Håber at det kommer, jo flere sejre vi forhåbentlig tilspiller os.
Der skal bankes noget selvtillid ind i holdet.
Vainio74
Betalende bruger
28. juli 2025
Marc Johnson 28. juli 2025
Disclaimer: fair nok mod FCN i Farum, men jeg bliver træt hvis vi gør det samme mod hold som Vejle, Viborg og SJE
LJS
Betalende bruger
28. juli 2025
Eller på torsdag :-D
#1964 28. juli 2025
Jeg har stor respekt for at vi ser fodbold på forskellige måder, og at vores forventninger til spillestil, udtryk, resultater mm., ikke stemmer overens.
Personligt er jeg tilfreds med at vi har vundet vores første 2 kampe i suppen med 4-0 målscore, alt imens vi med en forholdsvist smal trup også skal fokusere på at spille Europæisk. Alternativet ville være så meget værre i min bog.
Vi skal spille 32 kampe i ligaen. Vi kommer ikke til at spille 32 gode kampe.
Det er lækkert nok at tage 3 pts på en mindre god dag - det er også en kvalitet som kan være guld værd efter sidste runde :)
---
Stefkis
Betalende bruger
28. juli 2025
Synes den svær at se?