Foto: Simon Kammer ©
NYHED

Cooper: Pentz starter mod Sønderjyske

 
Patrick Pentz kommer til at vogte målet mandag aften mod Sønderjyske.

    • Nanna Møller Karlsen
      20. februar 2026 - Klokken 14:20
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    20. februar 2026 - Klokken 14:20

Patrick Pentz har afsonet karantæne i forårets første to kampe efter det røde kort, som han pådrog sig i december mod Vejle.

I stedet har Gavin Beavers fået chancen, men det ligger allerede nu fast, at Pentz kommer til at vogte målet mandag aften, når Sønderjyske gæster Brøndby Stadion. Det fortalte cheftræner Steve Cooper til den fremmødte presse efter fredagens træning.

- Patrick (Pentz, red.) spiller kampen. Gavin (Beavers, red.), Thomas (Mikkelsen, red.) og William (Sonne-Schmidt, red.) har fået det at vide. Det var en beslutning, som jeg gerne ville træffe relativt hurtigt og lade folk vide. Patrick er vores nummer ét, men han har ikke været til rådighed på grund af karantænen. Men nu er han tilbage og han kommer også tilbage i målet.

- Jeg har haft en god snak med Gavin om det og om hvorfor. Det er naturligvis mellem ham og mig. Men det er godt at have Patrick tilbage, og han har erfaring, som han forhåbentlig kan bruge og spille en god kamp mandag aften.

Kampen mellem Brøndby IF og Sønderjyske er en direkte duel om tredjepladsen og der er kickoff mandag klokken 19.00 på Brøndby Stadion.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Cooper: Vand er vådt.

    Bliver dejligt med Pentz tilbage i målet.
    3 enige

  • 1878
  • 1878   20. februar 2026   

  • Så mangler han bare at melde ud, at Klaiber starter … på bænken.
    3 enige · 1 god kommentar

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      20. februar 2026   

  • Og det er der vel intet overraskende i.
    Beavers har desværre ikke overbevist om sine evner.
     
    • @LJS Niksen det må også være ideelt at få ham afskibbet til sommer så vi kan få en der er bedre med benene og mere tiltro/potentiale tættere på førsteholdet (Jalloh, Sonne)
      2 enige

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Betalende bruger
      20. februar 2026   

  • Synes det jeg har set fra Sonne, har været mere overbevisende end det jeg har set fra Beavers..

  • Ibber
  • Ibber   21. februar 2026   

  • Sidder lige og ser sejen fra Odense på 1-4, måske vi blot skulle tilbage med den startopstilling med de ændringer som vil være i form af skader og salg.

    Pentz

    Binds
    Villadsen (Kohlert)
    Alves
    Klaiber

    Vallys
    Wass
    Tahirovic
    Divkovic
    Jensen (Nartey)

    Ambæk

    Og derfra tage kampen op som et udgangspunkt,





Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder