daniel wass
Foto: Nanna Møller Karlsen ©
NYHED

Officielt: Daniel Wass tager et år mere i Brøndby IF

 
Daniel Wass har forlænget sin kontrakt med Brøndby IF, så han slutter karrieren i gult og blåt.

    • daniel wass
    • Nanna Møller Karlsen
      10. maj 2026 - Klokken 11:09
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    10. maj 2026 - Klokken 11:09

Det har været undervejs længe, og nu er det officielt. Daniel Wass har forlænget sin kontrakt med Brøndby IF. Anføreren tager således et år mere i gult og blåt som spiller, skriver klubben på sin hjemmeside.

- Brøndby betyder alt for mig. Jeg er fra Brøndby, opvokset i Brøndby og er kommet i klubben, siden jeg var helt lille. For mig er Brøndby en kæmpe del af mit liv. Jeg er blevet et andet menneske i den her klub, og jeg har så stærke følelser til både de mennesker, der er herude, og til klubben, siger Wass til Brøndbys hjemmeside.

Wass spiller således nu sin sidste sæson som Brøndby-spiller. Derefter overgår han efter planen  til en position i klubbens organisation, når han stopper sin aktive spillerkarriere.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Godt nyt for alle der holder med Brøndby. Om ikke som spiller, kan man håbe på han vinder noget med klubben som ansat i det mindste.
    3 enige

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      10. maj 2026   

  • Fedt og tillykke.
    2 enige

  • Syntes desværre ikke det er den vej vi skal.
    2 enige
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
        10. maj 2026   

    • @Joblar hvilken vej skal klubben så efter dine betragtninger...berig os med din visdom.....

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Fantastisk. Daniel Wass er en utrolig vigtig kulturbærer.

    Jeg studser dog over at det er Julius Ohnesorge der har udtalt sig i forhold til forlængelsen.

    Hvad skal vi mon lægge i det? Eller kan det ligeså godt være ham der udtaler sig, qua hans post som teknisk direktør?

    Jeg husker at Carsten Werge tidligere har udtalt sig om, at der florerede rygter om at Ohnesorge var i spil til sportsdirektør posten. Jeg håber at vi bliver klogere på ovenstående meget snart og gerne et hint i forbindelse med kampen idag. Ledelsen har jo tidligere i deres brev til fansene svaret, at der de kommende uger ville være noget på plads i forhold til ledelses positionerne. Nu har vi vel rundet 3 uger.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
        10. maj 2026   

    • @Jacsen enig, pudsig detalje at JO også udtaler sig, lad os hvad der sker...
      1 enig

  • Det blev ligesom jeg forudså.

    Tillykke til Daniel, til os og til klubben.

    Min spåkugle fortæller mig, at dette ikke er den eneste forlængelse (eller den eneste nye signing) der kommer til at ske i klubben indenfor et ikke defineret tidspunkt.
    6 enige · 5 god kommentar
     
    • @LoneSpåkone Spændende spændende ;-)

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @LoneSpåkone Haha det er fandme god lir det der :D

  • Fedt for alle parter.

    Så får Daniel forhåbentlig en værdig afsked, når den tid kommer. I stedet for at blive frosset ud og ''tvinges'' til at stoppe.

    Han fløj fra reden a', men vente jo tilbag'!
    2 enige · 1 god kommentar

---

  • JJOLSEN
  • JJOLSEN
    Betalende bruger
      10. maj 2026   

  • Det er vel ikke så mærkeligt igen, at Julius Ohnesorge udtaler sig, da han er teknisk direktør og er her, formentlig, når BS ikke er.
    Ohnesorge ansvar er jo også at tegne Klubbens dna indad og udad til.
    Han er en af de få udefra, som hurtigst har taget Klubben til sig og forstået hvad Klubben er for en størrelse.
    Kunne tænkes at Wass fik en rolle under Ohnesorge efter karriere stop.
     
    • preben
    • preben
      Betalende bruger
        1 måned(er) siden   

    • @JJOLSEN kunne han så ikke starte der, for på plænen er ånden nærmest fortabt, til gengæld tror jeg at han kunne bære et supplement til direktøren som altså er ohne sorge, Sikke da en baggrund at komme med, og wass kan vel nok, med sin erfaring, hjælpe på den mangel. Nå men spændende bliver perioden frem til sæson start, jeg håber ikke at der kommer et kuld spillere som i Vinter men af hensyn til kontinuiteten og opbygning af automatismer i gruppen, vil jeg håbe at man opfrer penge nok til at beholde svenskeren og godf

  • Jeg tror, at Wass primært bliver brugt som kulturbærer næste sæson og så meget spilletid. Så kommer Nør hjem og overtager Wass rolle som kulturbærer - Brøndbydreng med international erfaring fra Seria A, PL og landsholdet.
    1 god kommentar




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder