Foto: Dennis Jacobsen ©
U/19: Brøndby spillede sig i pokalsemifinalen
Brøndby IF U/19 spillede tirsdag aften pokalkvartfinale mod FC Helsingør. Cheftræner Jesper Christiansen havde et blandet hold med til det nordsjællandske, hvor der var flere U/17-spillere iblandt de udtagne:
Mamadou Jalloh (2006)
Waldemar Bjergfelt (2006) - Rasmus Lynder (2007) - Oliver Sejer (2006) - Malthe Mortensen (2009)
Jakob Wismann (2007)
Mads Beyer (2005) - Mathias Werther (2007) - Viggo Poulsen (2008)
Alfred Klamer (2007) - Noah Kirkegaard (2007)
Bænken: Jonathan Agyekum (2006), Ekene Chukwuani (2009) og André Escobar (2007)
De to førsteårs U/17-spillere Ekene Chukwuani og Malthe Mortensen har begge imponeret i U/17 Ligaen og blev altså belønnet med en udtagelse, og for Mortensens vedkommende en startplads, i pokalkampen. De fik også begge sat et flot aftryk i kampen.
Chukwuani kom på tavlen og fortsatte dermed sin imponerende målform, som indtil nu har gjort ham til topscorer på Brøndbys U/17-mandskab.
Brøndbys første mål stod Noah Kirkegaard for efter en flot assist af Rasmus Lynder. Andet mål blev scoret af U/17-spilleren Viggo Poulsen. Tredje mål blev sat ind af Ekene Chukwuani og her kunne Rasmus Lynder notere sig for sin anden assist i kampen. Og Mathias Werther satte punktum med målet til 4-0 efter en assist fra Viggo Poulsen.
Brøndby-drengene er derfor klar til semifinalen i pokalturneringen.

Deltag i diskussionen