Yuito Suzuki
Foto: Adam Møller Karlsen ©
NYHED

Brøndby IF skal have ny hovedsponsor til sommer

 
Brøndby IF skal finde en ny hovedsponsor fra sommeren 2025, da Danske Spil trækker sig ud af aftalen et år før tid.

    • Yuito Suzuki
    • Nanna Møller Karlsen
      3. januar 2025 - Klokken 16:18
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    3. januar 2025 - Klokken 16:18

Danske Spil (Oddset) er hovedpartner i Brøndby IF og det var planen, at de skulle være det frem til sommeren 2026. Men efter to år som trøjesponsor har Danske Spil valgt at trække sig ud af aftalen et år før tid.

- Det sker, fordi Danske Spil har benyttet muligheden for at udtræde af hovedpartnerskabet efter to år grundet konkurrencesituationen i spilbranchen, og med et ønske om at fortsætte det årelange samarbejde i en anden partnerskabsmodel, skriver Brøndby IF på sin hjemmeside.

Danske Spil fortsætter altså formentlig som partner i Brøndby IF, men ikke som hovedpartner. Derfor skal Brøndby IF nu finde en ny hovedsponsor fra sommeren 2025.

- Både vi og Danske Spil har været utrolig glade for det tætte samarbejde, vi har haft, men nu er arbejdet sat ind for at finde den rette partner, der kan bidrage til at skrive de næste kapitler i vores kommercielle udvikling. Det handler også om at gentænke vores tilgang til partnerskaber. Vi har brugt efteråret på at overveje, hvordan vi skaber endnu mere værdi og arbejder med nye, innovative modeller og strukturer. Jeg er overbevist om, at vi kommer til at tiltrække betydningsfulde partnere, som deler vores ambitioner, siger Ole Palmå til klubbens hjemmeside.

- Dialogen med Danske Spil om vejen frem er allerede godt i gang, og vi ser frem til at se, om vi kan finde måder, hvorpå de fortsat kan spille en vigtig rolle i vores partnerkreds. Samtidig er vi fast besluttet på at tiltrække nye partnere, der bliver en aktiv del af Brøndby IF’s vision og kommercielle udvikling.

Danske Spil har ikke haft sit navn på Brøndbys trøjer, mens de har været hovedpartner, men har ladet pladsen på maven være tom. Ved særlige lejligheder har pladsen på maven været afsat til særlige budskaber, senest klubbens kampagne mod vold.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Godt! Stod det til mig, så var alle former for gambling fjernet fra klubben som sponsorer.
    Nu må jeg leve med at de stadigvæk smider penge efter klubben, men det er med en dårlig smag i munden.
    7 enige · 2 god kommentar

  • Kenneth
  • Kenneth
    Betalende bruger
      14 dage siden   

  • Både Ryg sponsor NTG Nordic og ærme sponsor Boozt.com har udløb til sommer.
    Så der er virkelig muligheder for at få rystet posen omkring trøjen

    Lad os håber de hurtigt finder en ny hovedsponsor
    3 enige

  • GARFIELD
  • GARFIELD
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      14 dage siden   

  • Boozt.com betaler alt for lidt og danske spil det samme.

    Synes Brøndby skal få en gameplan som kan holde i mange år.

    Som man ser Carlsberg var i fck eller tidligere Codan var i Brøndby.

    Hvis nu ikke de hættemåger med deres vold og hærværk ødelægger det, så burde det være lige til.

    Men det er ikke kun store bøder hættemågerne (idioterne) koster os, det er sådan stor sponsorer skræmmes væk pga deres image og brand.

    Nu har vi fået udenlandske ejere, og de har et kæmpe netværk, det kan måske udnyttes for de forbindelser de har.

    Her mener jeg at vi kunne få gavn af deres netværk og det burde hjælpe os. Synes vi tidligere har været elendige til at få attraktive aftaler, men succes i Europa vil selvfølgelig hjælpe en del
    11 enige · 6 god kommentar

---

  • Tror desværre alt den ballade man har set på fanscenen gennem de senere år gør det svært, at finde nye store sponsorater, samt en hovedsponsor. Det kræver eksponering i Europa og det ser svært ud pt. Det er som om GFH kun er kommet med pengene uden nogen god løsning til at få udført planen. CV og JS var på igen måde ambitiøse nok. Seneste melding fra JBA om køb billigt og sælg dyrt har man gentagne gange forsøgt uden held. Håber Benjamin kan være manden der får vendt op og ned på det hele, så klubben fast kommer i gruppespil i Europa, dog svært at vide hvad han kommer med.
    3 enige

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      14 dage siden   

  • Så kan Morten Bødskov ikke hjælpe mere.. Er der et folketingsvalg på vej?
     
    • Ibber
    • Ibber   14 dage siden   

    • @Saesonkort Moren Bødskov har travlt med at pudse sin orden, ægte socialdemokrat
      1 enig · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Dårlig start på 2025 - Det kommer på et rigtigt dårligt tidspunkt for klubben.

    klubbens Brandingværdi har vel nærmest nået et historisk lavpunkt oven på det forfærdelige Derby.

    Danske Spil vælger at bruge den bagudgang som deres kontrakt er udformet med, det oplyses at det skyldes konkurrencesituationen i spilbranchen. Brøndby´s Brandværdi er åbenbart ikke så værdifuld at den i et skærpet marked giver den ROI som Danske Spil havde forventet / har brug for.

    Jeg frygter at det er hændelserne i Derbyet der har fået dem til at trække sig af strategiske årsager. Danske Spil driver i forvejen et Brand med udfordringer grundet spilafhængighed´s problematikken og de ønsker vel ikke deres Brand står overfor endnu en vanskelig problematik som urolighederne i Derbyet påtvinger deres Brand..!

    Scott Krase sagde på Generalforsamlingen at GFH vurderede at Brøndby´s havde et af Danmarks stærkeste Brand´s underforstået at det nok har været et vigtigt parameter i GFH´s strategi og Brandet med hændelse i Derbyet er under pres. Jeg er ret sikker på at det i den grad pisser GFH af at klubben nu oplever at en hovedsponsor trækker sig.

    Som situationen er tror jeg desværre der vil gå meget lang tid inden vi finder en ny partner og vi står derfor igen til at miste mange indtægter, denne gang i vores hovedsponsorrat. jeg tror også at en ny hovedsponsor vil indføre en form for omvendt præstations afregning alt efter hvor megen negativ omtale klubben må stå model til grundet fortsatte problemer med vold & hærværk i forbindelse med klubbens aktiviteter og det kommer til at afspejle sig i prisen for sponsorratet.

    Vi må se skriften på væggen, klubbens indtjening kommer under yderligere pres grundet
    tomme tribuner, Bøder, pyro osv. dårligere Hovedsponsorindtægter.

    Velkommen til 2025 - Der er 2 måder at løse det hele på, vind en masse fodboldkampe og smid for altid ballademagerne på porten - begge løsninger er meget vanskelige at udfører, men der er ikke andre udveje..!

    Alpha slår hele tiden på tromme for at de står for den suverænt bedste stemningsskabende atmosfære på stadion, hvilet er 100 % indiskutabelt, det store spørgsmål er - Har klubben råd til alle de omkostninger der kommer i deres kølvand..???
    3 enige · 3 god kommentar
     
    • @Rasmus Stephansen

      Den sidste del, vi har netop ikke råd til det. Ikke alle ballademagere er fra Alpha og ikke alle fra Alpha er ballademagere. Men vi må og skal gøre noget ved vores hooliganproblem. Store vilde tifoer giver fed omtale i udlandet. Slagsmål, overfald, vandalisme etc. Fører kun til negativ omtale og skade på brandet og hvilken sponsor gider lægge navn til det?
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer

---

  • Aftalen med danske spil har aldrig givet mening for mig og havde forventet et hurtigt exit på dette sponsorat.

    Beslutningen er taget i bestyrelseslokalet hos DS og de har konkluderet at sponsoratet ikke har skabt værdi. Derfor bruger de deres penge andre steder. Business as usual.

    Tanken og tilgangen til dette sponsorat og markedsføring var god fra DS men nærmest nuser sødt, super naivt og grænsende til latterligt. Desværre.
    Det vakte lidt opsigt ved udmeldingen om sponsoratet, ingen logoer osv. men det døde hurtigt.

    Jeg tror ikke at DS opsigelse af sponsoratet har noget som helst med vores hooligan problem det sidste stykke tid at gøre. Havde investeringen givet de ønskede resultater var DS fortsat.

    Jeg er dog enig i at debatten om holigans og problematiske Alpha kan dog være relevant i forhold til et nyt sponsorat og vil sikkert tages med som en risiko faktor for en kommende sponsor.

    Sydsiden frem for Alpha? Der er i hvertfald både millioner at spare og millioner at tjene.
     
    • @BIFLeed Lidt frisk at konkluderer at DS har været totalt naiv med deres strategi og investering i sponsorratet, jeg tænker at du må være indehaver af en meget succesfuld Branding virksomhed....! eller leger kloge Åge......

    Se 1 flere kommentarer




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder