Foto: Adam Møller Karlsen ©
Brøndby IF skal have ny hovedsponsor til sommer
Danske Spil (Oddset) er hovedpartner i Brøndby IF og det var planen, at de skulle være det frem til sommeren 2026. Men efter to år som trøjesponsor har Danske Spil valgt at trække sig ud af aftalen et år før tid.
- Det sker, fordi Danske Spil har benyttet muligheden for at udtræde af hovedpartnerskabet efter to år grundet konkurrencesituationen i spilbranchen, og med et ønske om at fortsætte det årelange samarbejde i en anden partnerskabsmodel, skriver Brøndby IF på sin hjemmeside.
Danske Spil fortsætter altså formentlig som partner i Brøndby IF, men ikke som hovedpartner. Derfor skal Brøndby IF nu finde en ny hovedsponsor fra sommeren 2025.
- Både vi og Danske Spil har været utrolig glade for det tætte samarbejde, vi har haft, men nu er arbejdet sat ind for at finde den rette partner, der kan bidrage til at skrive de næste kapitler i vores kommercielle udvikling. Det handler også om at gentænke vores tilgang til partnerskaber. Vi har brugt efteråret på at overveje, hvordan vi skaber endnu mere værdi og arbejder med nye, innovative modeller og strukturer. Jeg er overbevist om, at vi kommer til at tiltrække betydningsfulde partnere, som deler vores ambitioner, siger Ole Palmå til klubbens hjemmeside.
- Dialogen med Danske Spil om vejen frem er allerede godt i gang, og vi ser frem til at se, om vi kan finde måder, hvorpå de fortsat kan spille en vigtig rolle i vores partnerkreds. Samtidig er vi fast besluttet på at tiltrække nye partnere, der bliver en aktiv del af Brøndby IF’s vision og kommercielle udvikling.
Danske Spil har ikke haft sit navn på Brøndbys trøjer, mens de har været hovedpartner, men har ladet pladsen på maven være tom. Ved særlige lejligheder har pladsen på maven været afsat til særlige budskaber, senest klubbens kampagne mod vold.
Deltag i diskussionen
thorrium 14 dage siden
Nu må jeg leve med at de stadigvæk smider penge efter klubben, men det er med en dårlig smag i munden.
Kenneth
Betalende bruger
14 dage siden
Så der er virkelig muligheder for at få rystet posen omkring trøjen
Lad os håber de hurtigt finder en ny hovedsponsor
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
14 dage siden
Synes Brøndby skal få en gameplan som kan holde i mange år.
Som man ser Carlsberg var i fck eller tidligere Codan var i Brøndby.
Hvis nu ikke de hættemåger med deres vold og hærværk ødelægger det, så burde det være lige til.
Men det er ikke kun store bøder hættemågerne (idioterne) koster os, det er sådan stor sponsorer skræmmes væk pga deres image og brand.
Nu har vi fået udenlandske ejere, og de har et kæmpe netværk, det kan måske udnyttes for de forbindelser de har.
Her mener jeg at vi kunne få gavn af deres netværk og det burde hjælpe os. Synes vi tidligere har været elendige til at få attraktive aftaler, men succes i Europa vil selvfølgelig hjælpe en del
---
olemartin.dk 14 dage siden
Saesonkort
Betalende bruger
Top kommentator
Top enige
14 dage siden
Ibber 14 dage siden
Saesonkort
Betalende bruger
Top kommentator
Top enige
14 dage siden
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
14 dage siden
Men en ægte vestegns mand og en ganske sympatisk person
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
14 dage siden
klubbens Brandingværdi har vel nærmest nået et historisk lavpunkt oven på det forfærdelige Derby.
Danske Spil vælger at bruge den bagudgang som deres kontrakt er udformet med, det oplyses at det skyldes konkurrencesituationen i spilbranchen. Brøndby´s Brandværdi er åbenbart ikke så værdifuld at den i et skærpet marked giver den ROI som Danske Spil havde forventet / har brug for.
Jeg frygter at det er hændelserne i Derbyet der har fået dem til at trække sig af strategiske årsager. Danske Spil driver i forvejen et Brand med udfordringer grundet spilafhængighed´s problematikken og de ønsker vel ikke deres Brand står overfor endnu en vanskelig problematik som urolighederne i Derbyet påtvinger deres Brand..!
Scott Krase sagde på Generalforsamlingen at GFH vurderede at Brøndby´s havde et af Danmarks stærkeste Brand´s underforstået at det nok har været et vigtigt parameter i GFH´s strategi og Brandet med hændelse i Derbyet er under pres. Jeg er ret sikker på at det i den grad pisser GFH af at klubben nu oplever at en hovedsponsor trækker sig.
Som situationen er tror jeg desværre der vil gå meget lang tid inden vi finder en ny partner og vi står derfor igen til at miste mange indtægter, denne gang i vores hovedsponsorrat. jeg tror også at en ny hovedsponsor vil indføre en form for omvendt præstations afregning alt efter hvor megen negativ omtale klubben må stå model til grundet fortsatte problemer med vold & hærværk i forbindelse med klubbens aktiviteter og det kommer til at afspejle sig i prisen for sponsorratet.
Vi må se skriften på væggen, klubbens indtjening kommer under yderligere pres grundet
tomme tribuner, Bøder, pyro osv. dårligere Hovedsponsorindtægter.
Velkommen til 2025 - Der er 2 måder at løse det hele på, vind en masse fodboldkampe og smid for altid ballademagerne på porten - begge løsninger er meget vanskelige at udfører, men der er ikke andre udveje..!
Alpha slår hele tiden på tromme for at de står for den suverænt bedste stemningsskabende atmosfære på stadion, hvilet er 100 % indiskutabelt, det store spørgsmål er - Har klubben råd til alle de omkostninger der kommer i deres kølvand..???
Bibedibob 14 dage siden
Den sidste del, vi har netop ikke råd til det. Ikke alle ballademagere er fra Alpha og ikke alle fra Alpha er ballademagere. Men vi må og skal gøre noget ved vores hooliganproblem. Store vilde tifoer giver fed omtale i udlandet. Slagsmål, overfald, vandalisme etc. Fører kun til negativ omtale og skade på brandet og hvilken sponsor gider lægge navn til det?
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
14 dage siden
AB76 14 dage siden
Problemet er jo også at de personer fra ALPHA, der ikke laver ballade, holder hånden over de personer fra ALPHA der laver ballade/vold.
Derfor er ALPHA ansvarlige for at få ryddet ud i egne rækker, hvis de vil have større opbakning fra den brede del af fanskaren. (er klar over at der også er andre end ALPHA der laver ballade)
AB76 14 dage siden
Dit sidste afsnit er spot on.
Jeg tror ikke at klubben har råd til det længere, under GFHˋs ledelse.
Det må tiden jo vise.
Bibedibob 13 dage siden
---
BIFLeed 14 dage siden
Beslutningen er taget i bestyrelseslokalet hos DS og de har konkluderet at sponsoratet ikke har skabt værdi. Derfor bruger de deres penge andre steder. Business as usual.
Tanken og tilgangen til dette sponsorat og markedsføring var god fra DS men nærmest nuser sødt, super naivt og grænsende til latterligt. Desværre.
Det vakte lidt opsigt ved udmeldingen om sponsoratet, ingen logoer osv. men det døde hurtigt.
Jeg tror ikke at DS opsigelse af sponsoratet har noget som helst med vores hooligan problem det sidste stykke tid at gøre. Havde investeringen givet de ønskede resultater var DS fortsat.
Jeg er dog enig i at debatten om holigans og problematiske Alpha kan dog være relevant i forhold til et nyt sponsorat og vil sikkert tages med som en risiko faktor for en kommende sponsor.
Sydsiden frem for Alpha? Der er i hvertfald både millioner at spare og millioner at tjene.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
14 dage siden
BIFLeed 13 dage siden
Jeg ved reelt lige så lidt som alle andre om den virkelige årsag til DS beslutning.
Dog ved jeg at hvis investeringer ikke har et det ønskede afkast, som flytter man pengene hen hvor afkastet af større.
Eller måske deres strategiske kommunikation har ændret sig og pengene skal bruges til noget andet.
Det er intet ondt om DS eller BIF, dette er helt naturligt og tak for 2 års samarbejde.