Ben Godfrey
Foto: Adam Møller Karlsen ©
NYHED

Farvel til en trio - Godfrey, Lahdo og Schmedes takker af

 
Der bliver taget en række afskeder i aften på Brøndby Stadion, hvor det er et forventet farvel til lejespillerne Godfrey og Lahdo, og et bekræftet farvel til sportsdirektør Benjamin Schmedes.

    • Ben Godfrey
    • Kasper Pedersbæk
      10. maj 2026 - Klokken 14:43
  • Kasper Pedersbæk
  • Kasper Pedersbæk
    10. maj 2026 - Klokken 14:43

Der er to lejespillere som tager deres afsked på Brøndby Stadion søndag aften i forbindelse med kampen mod AGF.

Både Ben Godfrey og Mayckel Lahdos lejeaftaler udløber efter sæsonen, og ingen af dem konverteres i skrivende stund til permanente kontrakter.

Om svenske Lahdo siger Schmedes selv:

- Mayckel forlader klubben efter sæsonen som et meget positivt bekendtskab. Samtidig er det åbenlyst, at det har været svært for ham at bide sig fast på holdet i den relativt korte periode, han har været her.

Lahdo returnerer til hollandske AZ, hvor hans fremtid er uvis.

Engelske Ben Godfrey, der ikke er i truppen mod AGF grundet en skade, siger også sit farvel til Brøndby. Om ham satte Schmedes også ord på til klubbens officielle hjemmeside:

- Når det gælder Ben, er det et farvel til en spiller, der har været fast mand fra han kom, til han desværre blev skadet for nylig. Ben blev lynhurtigt en vigtig figur både på og udenfor banen, og han har været præcis den lederskikkelse, vi havde håbet på. Nu forlader han klubben efter sæsonen, og så må vi se, hvad fremtiden bringer.

Den rutinerede keeper Thomas Mikkelsens fremtid forventes også afklaret inden længe, men klubben melder ikke noget mere konkret ud på nuværende tidspunkt.

Sportsdirektør Benjamin Schmedes siger også farvel til Brøndby i aften, da han efter sæsonen tiltræder i en stilling hos DFB.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Betalende bruger
      10. maj 2026   

  • Havde gerne beholdt Godfrey, men rent økonomisk er det urealistisk!

    -men det taler også til Canuts fordel, håber han kan holde niveauet og sætte sig på den centerplads..

    Lahdo er en lidt mærkelig case synes jeg, den smule vi har set til ham, har han set bedre ud end Sow..
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @TibblingLove man burde kunne finde noget bedre end Godfrey til de penge.

  • jeg kunne godt forestille mig at man lejer ham igen i et år. hvis han ikke står til spilletid i serie A
     
    • del Piero
    • del Piero
      Betalende bruger
        10. maj 2026   

    • @TheBadBoy det tror jeg ikke. For lige om lidt får vi sikkert en ny træner, som vil ændre spillestilen væk fra at spille med kanter…

  • Ljm
  • Ljm   10. maj 2026   

  • Jeg håber Brøndby kan leje eller købe Lahdo. Han er vist noget spændende synes jeg i de få indhop. Enig med TibblingLove at han har set bedre ud end Sow.
    3 enige

---

  • preben
  • preben
    Betalende bruger
      10. maj 2026   

  • Jeg håber at lahdo og godf bliver
    1 enig

  • Jeg er personligt meget glad for at Schmedes smutter. Oplevede en periode hvor jeg tænkte at han ville blive en gevinst for os. Det gjorde han ikke. Held og lykke i det tyske. De får brug for det




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder