Foto: Teis Markfoged ©
Frendrup og Brøndby kværnede FCK på Brøndby Stadion
Søndag eftermiddag blev der fløjtet op til sæsonens andet derby. Denne gang dannede Brøndby Stadion rammen om kampen - og hvilken ramme!
Brøndby Tifo diskede op med en fantastisk tifo og så blev FC København budt velkommen til Det Vilde Vestegnen.
På banen tog hjemmeholdet teten og initiativet fra start. Særligt midtbanen med Morten Frendrup, Josip Radosevic og Anis Slimane var stærk og de supplerede hinanden godt. Radosevic erobrede et hav af bolde, Frendrup var genpressets styrmand og Slimane tog revanche for torsdag med en stærk halvleg med mange lækre driblinger og offensive aktioner.
Brøndby gik højt i presset på FCK og netop genpresset stod fadder til målet til 1-0. Bolden blev erobret og havnede hos Mikael Uhre i venstresiden. Boksen blev fyldt godt op og Uhre lagde den skråt tilbage til Frendrup, der sparkede den i kassen med venstrebenet. Det var midtbanespillerens første Superliga-mål for Brøndby.
Hjemmeholdet burde også have gjort det til 2-0, da Radosevic erobrede bolden og stak afsted med to holdkammerater. De var tre mod to, Radosevic spillede ud til Hedlund, men svenskeren prøvede at spille på tværs og måtte se sit indlæg blokeret.
FCK havde sine gode perioder på bolden, men Brøndby stod fint i defensiven og afviste det meste. Til gengæld burde Uhre have scoret i den anden ende, da Hedlund fandt ham i feltet, men desværre for Brøndby og Uhre gik forsøget forbi Kamil Grabaras mål.
1-0 til Brøndby var facit ved pausen og det kunne gæsterne være mest tilfredse med.
Gæsterne skiftede Rasmus Højlund ind for William Bøving fra anden halvlegs start og den store angriber gav pludselig Brøndby-stopperne noget mere at forholde sig til.
Det var også FCK, der startede anden halvleg bedst. De satte sig på spillet og der var ikke spillet ret mange minutter, før Mikkelsen i Brøndby-målet måtte diske op med en stor redning. Desværre for ham stod Jens Stage klar til at sparke returen i nettet og det gjorde han.
Brøndby stod klar til at give bolden op, men så kom der et VAR-tjek. VAR-tjekket sluttede og målet blev annulleret for offside.
I den anden ende blev Uhre sendt i dybden af Hedlund. Uhre gik i græsset, men dommeren slog ud med armene. Det gjorde han dog ikke minuttet efter. Hedlund gik i et vildt genpres, vandt bolden og sendte igen Uhre afsted. Grabara tøvede og begik straffespark på Uhre. Kaptajn Andreas Maxsø tog sig af det og scorede til 2-0.
Men FCK bed fra sig. Jonas Wind leverede nogle flotte detaljer og sendte Maxsø på rumpetten, inden han sparkede bolden i mål.
Mikkelsen havde i minutterne efter en flot fodparade. Det var hektisk, men Brøndby overlevede og kunne derefter spille sig ind i det igen. Hedlund havde et par gode forsøg, der tvang Grabara ud i fuld længde.
Eneste bet for Brøndby var at Uhre måtte udgå med en skade. Indskiftede Andrija Pavlovic var tæt på at lukke og slukke, men igen var Grabara redningsmand for gæsterne.
Brøndby spillede klogt i de sidste minutter. Slimane og Radosevic gik forrest og kørte sejren og de tre point hjem til Brøndby.

Deltag i diskussionen
Philip
Top gode
Top enige
24. october 2021
Uche 24. october 2021
Philip
Top gode
Top enige
24. october 2021
VAR vognene lavede ingen fejl i min bog i denne kamp. De må ikke blande sig i de manglende gule kort til Diks og Boile.
Uche 24. october 2021
Marc Johnson 24. october 2021
Hvor er det bare fedt at se Anis rejse sig efter en dårlig kamp i torsdags. Som jeg skrev i en anden tråd: vi er nødt til at give en spiller som Anis snor, ellers giver strategien ikke mening.
I dag viser han hvorfor.
Zutcorp
Betalende bruger
24. october 2021
Sorteslyngel
Betalende bruger
26. october 2021
Anis skal ikke ned på den defensive midt. Jeg håber NF og trænerteamet har fattet det nu.
Solz 24. october 2021
---
Mik 24. october 2021
Fantastisk hold præstation
Fantastisk kamp ånd
Fantastisk publikum
Fantastisk søndag
Maxsø du er i dag tilbage og viser netop den klasse vi ved du har Frendrup ikke ord for hvad du levere sammen med Slimane sikke en høj høj klasse slimane har. Rado, Heggheim, Mikkelsen, Hedlund, Maxsø man kan blive ved og ved alle var fantastiske. Fedt at se Frendrup være mere offensiv, den tænding så kommer vi langt nu skal vi holde fast
19Magic64 24. october 2021
Marc Johnson 24. october 2021
Mik 24. october 2021
Er det ikke federe bare at nyde de mange glade fans, samt denne fantastisk flotte sejr af drengene hold kæft vi spillede dem jo ud af banen
19Magic64 24. october 2021
Mik 24. october 2021
Synes bestemt det er trættende at høre på folks nedsættende kommentar og her taler jeg ikke om dig
Synes ikke manden er værd at du omtaler ham men nu når du havde gjort det vælger jeg give min mening til dig
19Magic64 24. october 2021
Mik 24. october 2021
Men du er åbenbart typen der godt kan lide bruge tid på det så du er velkommen
Jeg har skrevet til manden fordi jeg synes nogen de kommentar han konstant har fået var langt ude
Ingen ved om han er fck fan men i antager det, personligt tror jeg bare manden bliver provokeret af der står en flok mod ham og provokere for ikke gider finde sig i det
Du kan bl.a. bl.a. alt det du vil nu vil jeg nyde sejren fremfor folks negative kommentar på en god søndag
Men man må ikke få en griner over og skrive negativt om en kæmpe uintelligent fucker klovn som Newy, der kun er her for at prøve helt dumt og uden succea at ødelægge.
Det giver så god mening.
Du har ret, dobbeltmoralen klinger nemmelig hult hos den herre, eller også er han verdens bedste til at fortrænge, hvad han har skrevet tidligere.
19Magic64 24. october 2021
I lige måde, det er sgu bare en sjovere uge når de vinder.
Tror virkelig ikke han kan huske hvad han har skrevet, eller også tror han at alle vi andre ikke kan.
Noget er der altså galt, har virkelig måtte holde det i mig i lang tid, for synes faktisk det var synd for ham.
Men det er slut med at synes det fra i dag
19Magic64 24. october 2021
Så det sgu nok dig han har siddet og påstået jeg var på et tidspunkt, hvor jeg påpegede han overhovedet ikke havde ret.
19Magic64 24. october 2021
BrøndbyNewy du ved alt, og det skal alle forstå, eller du gentager det. :-)
Mr.D 24. october 2021
Nu ved du hvorfor Slimane fik genvalg, du undrede dig inden kampen ;-)
19Magic64 24. october 2021
Mr.D 24. october 2021
Ja den var grim mod Rangers, men heldigvis vidste han det godt selv. Hørte i interview at han glædede sig til i dag så han kunne tage revanche. Det lykkedes heldigvis til fulde :-)
Bornholms_Granit 25. october 2021
BjarkeHansen
Betalende bruger
24. october 2021
---
Barca 24. october 2021
Mik 24. october 2021
Alle var sku gode i dag
Men er godt nok forvirret over han har ventet så lang tid på at aflevere fremad, de lå jo snore lige over en banelængde.
---
Keep_Attacking 24. october 2021
batigol2 24. october 2021
Dernæst:
Fantastisk fight af alle spillere, hvor specielt vores midtbane strålende.
Simpelthen for ringe, at vi ikke får lukket den kamp tidligere. Vi mangler i den grad skarphed.
Men det gik, og Anis var min mom i dag. F... Hvor var han vild
Deruginsky
Betalende bruger
24. october 2021
---
Mr.D 24. october 2021
I like it - I love it - I want more of it!!!
Mr.D 24. october 2021
Bekymrende med Uhre skade, hvem skal så score målene?
Heggheim var god, men lagde også grundlaget for deres mål ved at kikse afleveringen OG den efterfølgende tackling.
Rigtig opstilling så ros til NF, også gode indskiftninger.
Håber iøvrigt at få en pause fra WB basherne, der må vel være en grænse for hvor utilfreds man kan være med den i denne kamp (men super dumt kort til Bruus).
Rart med lidt VAR medgang og når Frendrup scorer Ian alt ske! Selv Pavlovic var tæt på at score!
God søndag alle!!!!
Den røde tråd 24. october 2021
---
Mr.D 24. october 2021
Jensen
Betalende bruger
24. october 2021
Frendrups debutmål, på hjemmebane, mod netop FCK. Og så SÅ flot et af slagsen.
Shit en fed kamp og et endnu bedre resultat.
PHo 24. october 2021
---
Maxmotor 24. october 2021
renecaspersen 24. october 2021
Jensen
Betalende bruger
25. october 2021
Og bare fordi Rangers er er bedre hold end FCK, gør det ikke vores egen indsats mindre dårlig.
Marc Johnson 25. october 2021
Dejligt lige at få den lidt på afstand og se højdepunkter igen.
- Vigtigt vi holder fast i 3-5-2 og vægter kontinuitet over Quick fixes
- Heggheim igen god. Tshiembe, det er rosted du skal kæmpe med fra nu af
- højt presspil. Dejligt at se. Dejligt vi er nået så langt at vi tør bruge det i går.
Nu skal det her følges op med flere gode præstationer!!
---