Foto: Simon Kammer ©
NYHED

Wass: Kroppen har det godt

 
Daniel Wass er på trods af alderen i storform.

    • Adam Emil Mossin
      9. maj 2026 - Klokken 07:30
  • Adam Emil Mossin
  • Adam Emil Mossin
    9. maj 2026 - Klokken 07:30

Anføreren Daniel Wass er igen én af de første på holdkortet, når Steve Cooper lægger taktikken.

I slutningen af maj fylder den rutinerede midtbanespiller 37, og det kan sætte sine spor, i en fysisk krævende sportsgren.

Det har dog ikke afholdt Wass fra at genfinde et tårnhøjtniveau på midtbanen. Han er fit og spiller godt.

- Lige nu har fysikken det godt. Jeg er selvfølgelig glad for at spille. Det er derfor, jeg træner - det er derfor, jeg stadig spiller. Jeg har det godt, siger Brøndbys nummer 10.

En startplads kræver dog ofte en udskfitning omkring en times tid inde i mange opgør. Det er helt efter aftale med cheftræneren.

- Jeg har også en klar aftale med Steve (Cooper), at vi kigger på hinanden, når tiden er inde til at skifte noget ind.

- Nu er det op til mig selv at blive derinde.

Rygterne svirrer i øjeblikket om Daniel Wass skriver et år ekstra på sin kontrakt. Han har selv beskrevet, at 'det bliver meldt ud om et par dage'.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      1 måned(er) siden   

  • En no-brainer.
    Forlæng endelig.
    2 enige
     
    • @LJS måske er det allerede sket og der kommer nyt søndag :) jeg håber min forudsigelse holder som jeg skrev med nyhed :))
      1 god kommentar
     
    • @LJS sagde det til dig :)
      1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Har egenligt været imod en Wass forlængelse.
    MEN
    Kan godt se det giver mening, hvis som Farzam siger, at han får ret markant ned i løn.
    Så er han en vigtig kulturbærer og en spiller der kan tage nogle af de unge masterclass spillere under vingerne.
    Hvis Brøndby skal være en top-3 klub, så ser jeg stadig ikke Wass som fast mand i næste sæson.
    Mere en der kan få de sidste 15-20 minutter.
    1 enig

  • Mr.D
  • Mr.D   1 måned(er) siden   

  • Forlæng gerne. Kulturbærer, værdifuld trupspiller. Nok mest indskifter og enkelte startpladser næste år, men hvis han er med på det så forlæng endelig med en tilpasset løn.

---

  • Indtil videre vinder vi mere med Wass i startopstillingen, så det er ikke en beslutning der er svær at tage.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Rasmus Stephansen
  • Rasmus Stephansen
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top kommentator
    Top gode
      30 dage siden   

  • Der er gået et par dage nu, så meldingen må vel være lige på trapperne.....




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder