Kevin Mensah
Foto: Lasse Lagoni ©
NYHED

Brøndby måtte nøjes med et point i Randers

 
Brøndby IF kom elendigt fra start, men kom godt efter det. Alligevel blev det bare til et enkelt point på udebane mod Randers FC.

    • Kevin Mensah
    • Nanna Møller Karlsen
      3. oktober 2021 - Klokken 19:59
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    3. oktober 2021 - Klokken 19:59

Søndag aften var Brøndby IF en tur i Randers, hvor regn og blæst dannede rammen om opgøret mellem sidste sæsons danske mestre og sidste sæsons pokalvindere.

Det var de forsvarende pokalvindere, der kom bedst ud. Begge hold havde spillet europæisk på udebane torsdag aften, men det kunne man slet ikke se på Randers-spillerne. De kombinerede hurtigt rundt om Brøndby-spillerne, der slet ikke fik sat i pres.

Presspillet var nærmest ikke-eksisterende i første del af første halvleg. Her var Brøndby presset godt baglæns i eget felt. Randers gik højt, når Brøndby ville spille bolden ud nede fra Hermansen. Det gav pote efter ti minutter, da en presset Bruus lagde bolden ind i feltet, hvor Randers-spilleren Odey opsnappede den og sendte den i nettet.

Det var på ingen måde en ufortjent Randers-føring. Minuttet efter skulle Brøndby være glade for at den ikke blev udbygget, da Klysner slap fri, trak ind i feltet og afsluttede mod det lange hjørne, men Hermansen diskede op med en flot redning.

Brøndby havde store problemer med bolden. Oftest blev den spillet rundt nede i tre-back-kæden og derfra lagt ud på wingbacks eller på Radosevic, som konsekvens vendte bagud i banen. 

Men som halvlegen skred frem begyndte særligt Hedlund at lægge sig med et bredere udgangspunkt og det gav Brøndby mulighed for at lægge bolde i dybden til ham i højresiden, for i midten hos Uhre var der lukket. 

Det var dog fra et godt angreb i Brøndbys venstreside at udligningen blev skabt. Mensah brød igennem og lagde et indlæg på tværs i feltet. Det var på vej ind til Uhre og det vidste Graves godt. Han satte foden på for at forhindre bolden i at nå frem, men sendte den i stedet i eget net.

De to hold gik til pause med 1-1 på tavlen, men der var virkelig noget at tage fat på i pausen for Niels Frederiksen og co., for det havde ikke været kønt.

Brøndby fik tydeligvis justeret nogle ting i pausen, for det var et bedre spillende Brøndby-hold, der kom ud efter pausen. Frendrup kom bedre med i kampen og de to wingbacks kom længere frem og fik udfordret.

I et sammenstød med Carlgren fik Uhre et voldsomt vrid i den ene ankel. Selvom han prøvede at spille videre, gik den ikke. Efter ti minutter i anden halvleg måtte Brøndby-topscoreren lade sig udskifte. Han blev erstattet af Marko Divkovic.

Divkovic havde ikke været på banen ret længe, inden han fik en stor chance. Bruus lagde et flot indlæg ind i feltet, som angriberen satte foden på, men skuddet gik forbi mål.

Ikke længe efter var det Hedlund, der fik en stor chance. Igen var Bruus manden med indlægget. Han blev spillet fri i dybden af Slimane og lagde et cutback til Hedlund, der måtte se sin afslutning blokeret af en Randers-spiller.

Efter de to Brøndby-chancer meldte hjemmeholdet sig mere ind i kampen igen og skabte et par løse muligheder efter Brøndby-fejl, men de blå/gule overlevede de farlige sekvenser.

Greve leverede et flot indhop på sin tidligere hjemmebane. I kampens sidste minutter var han tæt på at blive assistmager, da han efter flot forarbejde satte Bruus op i højresiden. Men hans flade afslutning strøg forbi målet.

Brøndby måtte dog nøjes med det ene point. De kan ikke bruge det til ret meget, men sådan endte det en regnvåd søndag i Randers. Nu venter en landskampspause med tiltrængte træningspas for holdet.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Dårlig kamp af begge hold med masser af fejl. Men det er jo fair nok med uafgjort. Vi var ikke ringere end Randers.
    Der mangler ''noget'' offensivt. Personligt tror jeg det vil løfte os at få Bjur eller Blas tilbage
    Fint indhold af Greve og Divkovic. Div skal dog score
    Bruus har brug for en pause
    5 enige · 3 god kommentar

  • Der er hold i 3 division som er bedre på bolden end vi er. @Jensen, tror du er ret alene med at se top 3 potentiale i dette tamme leverpostejshold.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • Mr.D
    • Mr.D   3. october 2021   

    • @Kristianbs
      Jeg er med på Jensens hold :-)
      Så han er ikke den eneste ;-)
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer
     
    • Joblar
    • Joblar   3. october 2021   

    • @Kristianbs det er desværre ikke noget nyt at vi er piv ringe på bolden, vi kan stort set ingenting, desværre er det et problem som ikke er nyt, for mig har det stået på alt for længe, det kan simpelhen ikke være rigtig at fodboldspillere der tjener til dagen af vejen, ikke er bedre, syntes godt nok vi spillemæssigt er langt væk fra det Brøndby jeg gerne så….
      4 enige · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        3. october 2021   

    • @Kristianbs - Jeg har ikke sagt, at jeg tror på top 3 i år.
      Men jeg synes stadig, at kvaliteten i truppen er til top 3.
      Spiller vi med 100% samme trup næste sæson, er jeg overbevist om, at vi kæmper med om 3. pladsen.

      Men i denne sæson har det været en blanding af stolpe-ud og manglende kontinuitet.
      6 enige · 3 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • Dansplast
    • Dansplast
      Betalende bruger
        3. october 2021   

    • @Kristianbs Det er vist ikke længere nede end 2. Division der er hold som er bedre på bolden end os og det er der sgu seriøst flere hold der er. Men til gengæld er det fortrinsvis i Skandinavien vi henter vores spillere som skal kunne løbe Solen sort og solsystemet hvidglødende og især kunne forsvare.
      Kan de det er det ligemeget om de kan ramme målet fra 4 meters afstand eller en medspiller fra 2 meter.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Fair resultat …det er bekymrende at vi fra start har et bundholds mentalitet og er bange for at tabe …det er brøndby de forsvarende mestre …ligenu minder de mest om en flok forskræmte høns
    1 enig

---

  • Joblar
  • Joblar   3. october 2021   

  • Jeg er træt af alle de uafgjorte kampe….det duer ikke med den defensive tilgang, drop nu at spille med både Frendrup og Rado i en 3-5-2 er der kun plads til en af dem, Frendrup er ikke 8.
    14 enige
     
    • joker
    • joker   4. october 2021   

    • @Joblar

      Jeg tænkte det samme. Rado og Frenner er fint nok ude mod Lyon, men ikke i superligaen hvor vi skal vinde.

  • Mik
  • Mik   3. october 2021   

  • Banens dårlige forfatning
    Torsdags Europa kamp
    Bagud på udebane efter håbløs tilbagelægning
    Vores eneste målnæse udgår

    Så sælger jeg den gerne for uafgjort.

    Vi mangler i den grad en leder på banen, samt et mere offensivt tænkende NF

    1 point er bedre end 0 point

    Positivt at se Greve og Divkovic gjorde det fint da de kom ind og Slimane lavede flot stikning til Mensah der gav målet til 1-1
    1 enig
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        3. october 2021   

    • @Mik - Jeg er for en gang skyld helt enig med dig, i din betragtning.
      Men jeg synes ikke vi kan skyde skylden på banen eller Europa. Det SKAL et hold som vores kunne klare.
      1 enig

    Se 3 flere kommentarer

  • Niels Frederiksen og hans defensive tilgang fik det som de kom efter. Singh kan vi ligesaa godt sälge til vinter, for NF gider aabenbart ikke spillere der kan andet end tänke bagud.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Lydenafenbildör hvorfor tror du at han vil løse alle problemer …

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Dansplast
    • Dansplast
      Betalende bruger
        3. october 2021   

    • @Lydenafenbildör Jeg er sgu helt enig med dig.
      Singh spilder sin tid under en træner som ikke sætter pris på kreativite spillere med x-faktor. Dem som afgør kampe fordi de ikke bare kan men også laver det uventede.
      I BIF et det vigtigst at kunne forsvare selv for en notorisk målscorer.
      At han ikke er god nok i presset som er anden del af bortforklaringen om hvorfor han ikke bliver brugt er virkelig søgt for der er ingen på vores hold som er gode nok i presset. Det er altid et alibipres vi sætter ind hvor ingen aktivt jagter og tackler på modstanderne som under AZ. Så hovedårsagen må jo være at han ikke kan forsvare.
      Men de andre kan jo ikke score og så må man spørge sig selv om man foretrækker en angriber som ikke forsvare eller en angriber som ikke kan score. Jeg ved godt hvad jeg personligt foretrækker.
      Lad Singh smutte til eventuelt fcn så han kan få scoret sine 14 mål i foråret.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

---

  • mp80
  • mp80   3. october 2021   

  • CV har svækket Brøndbys hold ekstremt, selv Anders Bjerregaard hentede flere bedre spillere end CV. CV har hentet Maxsø, mens Anders bl.a. hentede Krohn-Dehli, Stefan Andersen.

    NF er også ved at have opbrugt den goodwill han opnåede fra mesterskabet. Spillet er elendigt, elendige præstationer får ingen konsekvenser. Pinligt og ikke et Brøndby hold værdigt.
    4 enige · 3 god kommentar
     
    • Vainio74
    • Vainio74
      Betalende bruger
        3. october 2021   

    • @mp80 nu var Stefan Andersen ikke synderlig god i Brøndby
      1 enig
     
    • @mp80 fuldstændig enig
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • @mp80 Ahh, var det ikke Anders Bjerregaard der flammede Kasi millionerne af uden noget resultat?
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        4. october 2021   

    • @mp80 Ja hvem husker ikke Giovanni Rector og Hannes Sigurdsson....

    Se 1 flere kommentarer

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      3. october 2021   

  • Det er svært når man stiller med 8 spillere som ingen bold forståelse har, fårk hvor er det bare trættende at se spillere spille alibi fodbold, dagens bedste var vel vores målmand igen
    3 enige · 1 god kommentar

  • Marius
  • Marius   3. october 2021   

  • Hvorfor kan vi ikke spille bolden fremad? Frendrup har ikke en fremadrettet aflevering i dag og Bruus har bare været dårlig de sidste mange kampe. Hopper hele tiden op med ryggen til. Håbløst. Synes man skulle prøve at spille med både Slimane og Greve. Det burde være muligt.
    10 enige · 4 god kommentar
     
    • Vainio74
    • Vainio74
      Betalende bruger
        3. october 2021   

    • @Marius Frenne er en skygge af sig selv han er gået helt i stå
      1 enig
     
    • marjan
    • marjan
      Betalende bruger
        4. october 2021   

    • @Marius Helt enig. Det duer ikke med 3 centrale forsvarsspillere plus to defensiv midt som Frenne og Rado er uanset hvordan han placerer dem på banen.
      Håbet, hvilket er vildt at det skal være sådan, er at Blas er tilbage efter pausen på venstreback og Mensah kommer over på højre.
      Det burde skabe noget mere offensivt.
      Men uanset hvad så ændrer det ikke ved at vi har meget begrænset med kreative spillere inde når det kun er slimane og de to angribere.
      1 enig

---

  • 19Magic64
  • 19Magic64
    Betalende bruger
      3. october 2021   

  • Som vi spiller i dag, skal det offensive spil sættes op af Slimane, Bruus og Mensah! Og der er vores kvalitet simpelthen ikke god nok!

    Dagens fidus går for mig til Tshiembe, efter et par dårlige kampe, leverer han igen på ok niveau, håber han kan holde fast, han har også gode aktioner frem i banen..

    Nøgternt set er 1-1 ude mod et top 6 hold godkendt, men ingen af holdene kan være tilfredse i dag, men vigtigt vi rejser os efter de første 20 minutter...
    4 enige · 5 god kommentar

  • Fuzzy
  • Fuzzy   3. october 2021   

  • En helt forfærdelig kamp i dag.
    Hvad er der sket med det hold i de seneste kampe, stort set alle varmer bolden for længe, gennemsnitlig er der en fejlafleveringer hvert minut, man løber ikke i position for hinanden, sjældent har en spiller flere mulige medspillere at spille til, hvorfor det bliver let for modstanderne at dække os op. Mintbane og angreb presser og tackler stort set ikke og alt for mange underlige sløsede afleveringer uden adresse.
    Dejligt at vi kan få point i sådan en kamp.
    MOM er formentlig Mensah - Forstår ikke at Bruus får en helt kamp, har de seneste kampe ikke haft tur i den og forsøger stort set ikke at udfordre og gå mod baglinjen. Gammelby må være stort set afskrevet til superliga kampe.
    2 enige
     
    • Dansplast
    • Dansplast
      Betalende bruger
        3. october 2021   

    • @Fuzzy Sådan er det når man ikke træner opspilssystemer hvor alle ved hvor de skal løbe hen og hvordan bolden skal spilles.

    Se 1 flere kommentarer

  • Mr.D
  • Mr.D   3. october 2021   

  • Altid lidt skuffet når vi ikke vinder, men alt taget i betragtning vel er OK resultat.
    Randers er godt kørende, mens vi slider med det. Så er et point på udebane vel godkendt. Problemet er mere de tabte point i starten af sæsonen.
    4 enige · 1 god kommentar

---

  • SSN
  • SSN
    Betalende bruger
      3. october 2021   

  • Overordnet set en præstation langt under middel ift. hvad man må forvente af os. Vi kan ikke være utilfredse med 1 point.
    Mensah bedste BIF spiller idag. Jeg mener ikke Bruus er en spiller på superliga niveau desværre. Lad os prøve med Frendrup på venstre back og Mensah over i højre side ind til Blas er klar. Frendrup er også alt for bagudrettet til at spille 8’er.
    Rado storskuffer idag, øv han plejer at være garant for en solid præstation.
    Greve viser lovende takter.
    1 enig

  • Sim
  • Sim   3. october 2021   

  • Jeg er egentlig bare skuffet over hvor kedeligt vi spiller.
    9 enige · 2 god kommentar
     
    • Gizmo
    • Gizmo   3. october 2021   

    • @Sim
      Vi spiller langt hen ad vejen som i sidste sæson. Der gik det bare bedre.
      Men jeg er enig. Om vi vinder et mesterskab eller kæmper i bunden, så er den måde vi spiller på, så langt fra hvordan jeg synes Brøndby skal spille.

      Jeg stemmer for boldbesiddende pres fodbold.

      Ikke kontra fodbold, og et 5 (7)mands forsvar.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • Godkendt resultat. Jeg er dog ikke særlig imponeret af NF for tiden.
    Lige inden jeg skriver videre. Jeg synes på ingen måde han skal fyres, som i slet ikke!.
    Jeg forventer dog snart at se noget bedre spil fra Brøndby. Forventer et system skifte. Han holder desperat fast i 3-5-2 formationen selvom vi ikke skaber noget.
    I store dele af denne kamp spille Slimane nærmest kant. Det er vel ikke der vi får mest ud af ham. Når han får bolden der og er retvent har han ingen foran sig, som i ingen! Bliver for nemt at lukke ned for.

    Har skrevet det før. Synes 3-5-2 er død. Virker ikke med de spillere vi har- uden den fart Lindstrøm havde midt på banen er det for nemt at dække op for. Han skabte så meget på den del..

    Håber virkelig NF vælger 4-2-3-1 frem over. Passer bedre til de spillere vi har.
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • Mr.D
    • Mr.D   3. october 2021   

    • @Ville bliv vild !
      Bruus - Rosted - Maxsø - Mensah
      Frende - Rado
      Greve - Slimane - Hedlund
      Uhre

      Eller hvad tænker du?

    Se 2 flere kommentarer
     
    • joker
    • joker   4. october 2021   

    • @Ville bliv vild !

      Eneste grund til at spille 5-3-2 er vi ikke har en enste dygtig back i truppen, som defensivt kan klare en 4-4-2 eller 4-3-3

    Se 2 flere kommentarer

---

  • Andreas Bruus skal ikke spille back længere. Mensah på højreback og Blas ind på venstresiden. Eller brug Gammelby. Alt andet end Bruus er en forstærkning af holdet
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • @Michael Hansen Jeg FATTER ikke, at der stadig findes dem, der forsvarer Bruus. Han er simpelthen så ringe gang på gang. Gammelby er ikke nogen Trent Arnold, men han gør det marginalt bedre.
      1 enig
     
    • @Michael Hansen Jeg FATTER ikke, at der stadig findes dem, der forsvarer Bruus. Han er simpelthen så ringe gang på gang. Gammelby er ikke nogen Trent Arnold, men han gør det marginalt bedre.

  • Vi spiller jo seriøst en-dimensionelt. I dag var bare mere ringe end normalt. Gad vide om NF’s taktiske oplæg bare er en seddel hvor der står “godt drenge. I dag skal vi forsøge at lave lange afleveringer bag om deres kæder. Hvis de kan ramme Uhre er det rigtig fint. Præcis som vi har gjort i de første 8 kampe. Så når vi har bolden kigger I efter Uhre og skyd”. Eneste positive idag var at Burgerkeiet og Pavlovic ikke blev skiftet ind. Selv NF har nok luret at det sender et for tydeligt signal om at vi ikke vil vinde. Undskyld det helt igennem negative indlæg men hvor er det bare frustrerende at se så ringe bold og elendigt taktisk arbejde og udførelse. Forsat god søndag aften.

  • Mr.D
  • Mr.D   3. october 2021   

  • Glæder mig over:
    At vi for anden SL kamp i træk magter at komme igen efter at have været bagud.
    At Hermansen igen er god.
    Og så synes jeg Slimane udatråler noget offensiv udstråling og tankegang der forhåbentlig smitter af på holdet.

    Synes også Divkovic laver et OK indhop, jeg synes han var mere synlig end Pavlovic. Så i min bog er han pt foran der.
    Tchembe spiller en OK kamp, godt at se han ikke er blevet slået ud af en række dårlige indsatser.

    Synes det er et problem vi ikke kan finde den rette balance på midten. Vi bliver for dårlige offensivt med Frende og Rado på banen. Mens vi nok er for sårbare defensivt uden dem.

    Glæder mig meget til Blas er tilbage, det må give en bedre offensiv (efter nytår?)

    SL pause er velkommen, så der kan trænes noget og få styrket relationerne.

    Helt sindssygt at vi ikke er bedre til at spille den op nedefra.
    4 enige · 1 god kommentar

---

  • Overordnet set ha cv inkompetence svækket klubben så meget at det skriger efter en fyring!!! Eller os må JB seriøst fortælle CV det her er Brøndby!!! Fuck hvor har han svigtet klub og vigtigst os fans!!!!
    Niels, helt seriøst prøv nu noget nyt, alle var efter AZ du har låst dig fast i en opstilling som er defensiv og værst alle har læst os!!!
    Undrer mig virkelig du ikke ændrer fra 2 halvleg eks 3-4-3 eller 4-4-2….
    Vildt nok AZ blev fyret da vi lå nr 3…. Men cv og Niels fortsætter som intet er galt…. Vi er læst, vi har ingen offenSiv, men vildt vi også mangler teknik på holdet…alt dette fordi cv har fejlet, han har fejlet så Voldsomt!! Stadigvæk 150 millioner ind men købt for 20 og resten er vel til masterclass, det der masterclass undrer mig cv har købt 2 og lejet 1 Stig Tøfting har haft ret hele vejen ang cv!!! Simpelthen pinligt!!! Glem top6, Niels ændrer ikke noget!!! Og sjovt alle var efter AZ fordi han spillede sin fodbold, hvorfor er der ingen der kritiserer Niels??
    Klubben må simpelthen igang nu!!!! Få mange flere penge ind!!! Og h os det ikke sker bliver ikke andet end leverpostejsklub med de fedeste fans men hvor længe vil det holde?? Bare vent til vinter ryger uhre og maxsø så det kommende forår bliver så dejligt at følge….
    Kan simpelthen ikke passe ag ingen er kritiske…, og btw så har vi lige mistet TV penge også… tak CV…. Du har glory det fremragende i din tid i klubben
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        3. october 2021   

     
    • Mr.D
    • Mr.D   3. october 2021   

    • @Anders77
      Hvis du lige nærlæser kommentarerne herinde kan du hurtigt finde kritik af både NF og klubben. Om kritikken så er berettiget, nuanceret eller gennemtænkt er så en anden sag.
      Fornøjelig løsning til dig (personligt er jeg træt af den type kritik, men enhver har jo ret til sin egen holdning).


  • Fuzzy
  • Fuzzy   3. october 2021   

  • Brug Frendrup som venstre wingback, indtil Blas er klar, og Mensah på højre wingback. Frendrup har lige nu ikke kvaliteten til at spille 8`er. Alt for få afleveringer fremadrettet, har sjældent en afslutning og scorer derfor ingen mål.
    Jeg savner at NF ryster posen og prøver noget nyt, der må være nye unge spillere, som skal have chancen.
    3 enige · 2 god kommentar

---

  • Joblar
  • Joblar   3. october 2021   

  • Jeg syntes ærlig talt det er et problem at vi rent faktisk ikke stiller op med de 11 bedste spillere vi har i truppen, men vores 3-5-2 skriger jo desværre på både Bruus og Mensah - Frendrup tror jeg også skal have en pause, han duer ikke på 8 positionen. Så virkelig gerne at vi snart fik et mere boldspillende hold med en offensiv tilgang, lige nu er det simpelhen for kedeligt.
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • Embo
    • Embo
      Betalende bruger
        3. october 2021   

    • @Joblar Jeg har det nu fint med at vinde grimt efter en opslidende Europa Cup kamp i Frankrig. Vi vinder bare ikke, men bruger urimeligt mange kræfter på at løbe efter bolde vi mister igen og igen og igen.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Dårlig start på kampen med et par fejlafleveringer hvoraf en koster mål, men derefter får vi os laaangsomt spillet ind i kampen. Forsvaret står vel ok, men der bliver ikke skabt chancer nok, for lidt pres på Randers generelt. Jeg sidder også med opfattelsen af mange fejlafleveringer, men når jeg sammenligner med AAB kampen ligger succesraten dog i begge kampe på 79%, og jeg syntes at i AAB kampen fik vi skabt tilstrækkeligt store chancer til at vinde kampen. Vi har vel kun en stor og et par halve chancer mod Randers. Jeg syntes NF og trænerteamet har en ganske offensiv tilgang. Jeg er dog tilfreds med at vi kommer tilbage og får et point,

  • Betalende bruger
      3. october 2021   

  • Nu har vi for jeg ved ikke hvor mange kampe prøvet at styrke defensiven med 2x6er og målene fortsætter med at pive ind.
    Hvad med at prøve med 2 offensive folk og få rykket presset højere på modstandere, plus en mere der kan spille fremad, når vedkommende modtager bolden fra backkæden.

    Vis NF kommer ud med Frendrup og Rado igen mod Vejle bliver jeg sgu fortvivlet.

---

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      3. october 2021   

  • Tænker at NF måske skulle ryste posen lidt og gi' nogle andre spillere chancen fra start, der er rigeligt med kandidater og vælge imellem i start 11'eren

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      3. october 2021   

  • Sidder og tænker når vores start 11'er spiller så ringe i dag, burde NF ikke ryste posen til næste kamp måske give nogle af de unge spillere chancen, det kan sq ikke blive værre end hvad de normale startere levere




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder